Intervallpass nummer 2

Hemkommen från jobb. Men man kan inte säga att jag är trött, snarare uppjagad för shit vad nattpersonalen stressade genom rapporten. Och inte blir det bättre när man kommer hem och grannarna nedanför spelar sina jäkla genomträngande bas. Måtte de sluta efter tio eller skruva ner annars går jag ner!
Nåja, dagen började med ett träningspass. Veckans andra intervallpass. Svepte en halv celcius en timma innan men fick fel effekt. Blev darrig och jobbig i kroppen istället för pigg. Det var meningen att celsius skulle bota min trötthet, sov inte mycket inatt pga skallevärk och magknip. Det var riktigt jobbigt att springa idag pga darrigheten i kroppen och pulsen var hög. Men jag körde på ändå.
 
Började med uppvärmning fem minuter på 10 km/h och redan där kändes det hopplöst men det var bara att fortsätta....Efter fem minuter ökar jag till 11 km/h och kör i fem minuter till, där efter drar jag iväg på första intervallen , höll mig på 14 km/h även idag i en minut sedan vila ner på 11km/h en minut och så andra intervallen osv... Körde 5 intervaller sedan vilade jag två minuter på 11 km/h och ökade till 12 km/h och där låg jag tills det var två minuter kvar......och då vilade jag en minut på 10 km/h och sista minuten ökade jag fem sekunder från 14 km/h - 17 km/h.Och när det blev riktigt jobbigt försökte jag inbilla mig att jag hörde Gillian Michaels skrika:- KEEP WOORKIN!!!! Samtidigt som jag hörde en låt i huvudet som vi hade på ett av en fd grym instrukörs pass back in La:P. Sedan varvade jag ner lite på 10 km/h i ett par minuter. Därefter körde jag magen.....3 övningar, situps hela vägen superset med  "båten" statiskt med 10 kilosvikt. ICA-kassen 4 set. Sedan crosstrainern 15 minuter varav fem minuter tungt motstånd. Avslutar plankan alla sidor x 2 set.
 
Det var dagens träningspass. Nu är det dags att lägga in en högre växel, jag SKA tillbaka till min gamla form som jag hade våren 2011! Kämpa Kämpa!!!
 
Imorgon väntar ett styrkepass, tror de blir ben!  :D
 
 

Kommentarer
Postat av: Emma

Grymt pass! Jäklar vad envis och duktigt av dig, speciellt när du inte var på topp innan passet. Imponerad =) Fortsätter du sådär blir det inga problem för dig att komma i superform. Jag ska också tillbaka i superform :) HEJA!

2012-09-07 @ 09:26:12
URL: http://semmla.shapemeup.se
Postat av: Emma

Bra kämpat med intervallerna, tycker det är ett riktigt bra sätt att få mer fart i benen! :-)

Sv: SÅ mycket har jag inte tränat mellan nattskiften :-P Tack och lov jobbar jag inte natt i vanliga fall, skulle ha svårt att hålla vettiga rutiner i längden.
Tack för komplimangen man jag vet inte om jag har något svar… Aldrig, eller alltid? :-P Jag följer ingen diet så jag ser det inte som att jag unnar mig något särskilt. Försöker helt enkelt äta ”bra” i grunden och mindre bra om jag är sugen på det. Kakor, godis och liknande äter jag väldigt sällan, brukar inte ha något sug efter det. Däremot äter jag t ex pasta & bröd ganska ofta och det skulle väl många säga är ”skräp” och ”onödigt”. Jag tycker dock det är ok i en överlag balanserad kost, mår bra och ser därför ingen poäng i att undvika det :-)

2012-09-07 @ 22:59:33
URL: http://emma.shapemeup.se
Postat av: Karin

Härligt jobbat:)

2012-09-09 @ 08:43:19
URL: http://endorfinkickar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0