Och allt handlade om en förbannad julgransfot......


Idag har jag gjort mycket och är ändå inte helt klar än.

Jag har haft mina päron på visit här och det var inte planerat från början. Men allt började så här:

Jag steg upp halv nio imorse för att hinna med lite träning innan allt började, dvs städning, julpynt och hämta biljetter samt handla.  Men det första ärendet som jag var tvungen att utreda först var kattsand eftrsom kisarna höll på att skita och kissa ner hela lådan så jag kunde inte börja med nåt annat innan det var gjort, Sedan tog jag min 45-minuters powerwalk och därefter lite rumpträning samt magträning. Efter träningen stretchade jag och undertiden ringde en körmedlem som talade om att jag betalat in för mycket för biljetterna till showen, därmed fick jag också reda på att teatern jag skulle stänga redan klockan ett idag och på söndag var det stängt. Klockan var då kvart i tolv så jag slängde i mig råggröt och ägget sedan trampade jag iväg till teatern och hämtade ut biljetterna. Därefter passade jag på att handla på citygross eftersom det ligger nära teatern(i denna storm har jag ingen lust att cykla ner två gånger till stan och sedan hade jag städningen o pyntet kvar). När jag var hemma igen satte jag igång att städa och det gick fort som alltid, har bara en etta:) När jag dammsugat det sista och står beredd med våtmoppen ser jag att min dammsugarslang gått i sönder igen, på ett annat ställe, jag blev lagom glad men tänkte att jag får väl köpa mig en ordentlig nästa gång. Sedan var det den här plastgranen som skulle upp.......det var inga problem med att sätta ihop delarna av granen men när det kommer till foten som följde med i paketet......blev det en sjuhelevetes jävla klydd.....och jag satt och svor högt ...Först förstod jag inte den otydliga beskrvningen av hur man skruvar ihop foten......För det andra så var det inte samma sorts delar som visas på beskrivningen. Jag började bli hugrig också och då går verkligen inget i min väg! Jag slog en signal till mina päron och beklagade mig för dem med svordomar mot denna ##¤¤%%% julgransfot! Pappa försökte förklara för mig genom telefonen och skickade bilder på hur deras julgransfot till platsgranen ser ut men jag förstod tillslut hur den skulle sitta ihop men när jag fått ihop två skruvar i julgransfoten och vill inte den trejde och sista ge med sig och precis då ringer mina föräldrar och berättar att de åker upp till mig för att hjälpa mig. De behövde också komma ifrån oväsndet från deras grannars borrande också.  Så blev det. Mina föräldrar kom och pappa lyckades med sitt oerhörda tålamod sätta ihop julgransfot och jag blev nöjd och glad! Så nu har jag en gran med lite kulor och glitter i, det som fattas är belysning men det ska jag försöka få fatt i imorgon efter jobbet. Jag och mamma körde ikväll till citygross och handlade julgransbelysning som visade sig vara för kort och det fanns oturligt nog bara en paket kvar. Men som sagt, imorgon ska jag se om jag kan finna någon. För tillf'ället har jag hängt den korta julgransbelysningen runt min hyllplan vid tavlorna ovanför soffan och det blev riktigt bra. Ska ta en bild och lägga in här på bloggen.

Men nu ska jag sätta på teven och äta lite gottor. Sedan ska jag lägga mig i tid för jag börjar sju imorgon, blä.....fast å andra sidan föredrar jag dagturer.Jag hoppas bara att grannarna inte spelar hög musik för då blir jag en zombie imorgon:S

Kommentarer
Postat av: Fru Evelina

o jisses, du är flitig du tjejen!

hihi vilken tur att du har så snälla päron som hjälpte dig med julgransfoten =)



kram

2008-12-21 @ 21:26:21
URL: http://evelinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0