En bra dag!:)

Vaknade av att det gjorde i halsen när jag svalde och tänkte att nu håller jag på att bli sjuk, kul. Verkligen bra tajmat nu när man äntligen kommit igång med motionen på allvar.
Jag tog det lugnt i förmiddags, sorterade lite csn-papper och insåg att jag kanske kommer att klara att betala in summan för detta år till csn vilket lugnade mig lite. Sedan ringde jag till chefen angåene jobbet jag söker(där jag praktiserat och jobbat) och jag ska träffa henne den 22/2, wish me luck!
Efter alla viktiga samtal ringde jag till min pappa och pratade lite med honom, bland annat om lördagen,då han och min farbror ska tapetsera och måla mitt vardagsrum.Ser framemot förändringen!
Efter det sista samtalet lagade jag lunch och åt tillsammans med våra bästa år som följdes av operah winfrey.Därefter tog jag en skön promenad i det underbara vädret som idag gav vårkänslor. Under promenaden upptäckte jag att jag bor väldigt nära stranden vilket gav mig motivation till att tillbringa mina promenader/joggingturer vid havet med den vackra naturen rumtomkring, istället för den gråa hårda asfalten o alla stressfaktorer-bilar. På hemvägen räddade jag en katt ifrån att bli påkörd , genom att gå ut i gatan och nästan stanna där så katten kunde ta sig över. Bilen stannade när jag i stort sätt stannade mitt i gatan och katten följde med mig över , och gick bredvid mig som om det var min egen katt. Jag förklarade för den att vägen är farlig, ja vadå? Vi vet egentligen inte hur mycket de förstår :)
Efter promenaden varvade jag ner med en fruktskål och satte igång med skoluppgiften som tog 2 timmar att göra.Fyra frågor att svara på och svaren tog upp 3 A4-sidor. Jag siktar såklart på ett VG:)
Jag är nöjd med dagen.
Imorgon ska jag förbereda för målningen på lördag. Sedan kommer det att bli såå fint! Jag ska dessutom passa på när jag är i malmö på lördag att kolla efter nya kakelklistermärke i andra mönster och färger. Denna gång ska de istället vara mer neutrala. De jag har nu är ganska utmärkande, med den starka guloranga färgen,gröna växten och röda pepperoni inuti den guloranga ramen.Den guloranga ramen tar upp golvets färg men det passar inte ihop med limegrönt.

Ikväll är det "DU är vad du äter" kl.20.00  men vet ej om jag tittar på det, kanske ser på "kustbevakarna" istället.



125502-21
Denna bilden tog jag en våreftermiddag förra året vid strandstigen (eller vad det heter)

Kommentarer
Postat av: F

Låter som en mycket bra dag!:)Kramar

2008-02-07 @ 21:38:32
URL: http://fardigbakadstudent.blogg.se
Postat av: Sofia

Åh, vilken härlig bild!
Kul att upptäcka nya mysiga ställen! Här är det jätte mysigt att vara ute och gå längst ån..
Njae..det har jag faktiskt aldrig hört..var har du hört det?

2008-02-07 @ 21:42:48
URL: http://tusse.tjejsajten.se
Postat av: Anonym

Godmorgon snäckan! Hoppas att du får en bra fredag och att det blir som du vill ha det i morgon med ändringen i lyan,.,..Så skön att inte ta sig till jobbet i dag...ska bara vara hemma och rå om mig och slappa...Hoppas att du får en bra och mysig helg med familjen...stor kram på dig snäckan...

2008-02-08 @ 09:03:35
URL: http://Blondis81.blogg.se
Postat av: Anonym

Hej snäckan! Så bull att vara hemma och må som man göra,,Skulle fixa och dona hemma,,får skutta upp det några dagar till...hoppas att helgen räcker för att krya på sig...krya på dig också..kram kram

2008-02-08 @ 16:45:05
URL: http://Blondis81.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0