Opa Opa!!


Upp och hoppa! Har busat med katterna hela morgonen genom att springa runt med en mus fastknuten i ett snöre, de springer efter musen.......de springer tills de nästan tappar andan, tungan hänger ut flämtande som en hund som sprungit. Jag dansade också till toner av härlig spansk musik!:D På tal om spansk....såg en mysig film förra söndagen som hette "Dirty Dancing 2". Jag jämförde inte denna med ettan. Denna handlar om en 16-årig tjej som flyttar med sin familj till Kuba , egentligen så är det Puerto Rico men det utspelar sig på Kuba. Här träffar hon en spansk kille vid namn Javier som kommer från arbetarfamilj. Katey som tjejen heter i filmen kommer från en välbärgad familj. Javier och Katey  anmäler sig till en danstävling, under dansens gång kommer de varandra närmare och blir förälskade i varandra.Killen som spelar Javier påminde om en kille som var servitör på en restaurang i Turkiet när jag var där med mina föräldrar. Denna turkiska kille kunda lika gärna vara en spanjor, hans utseende påminde om en spanjors. Dessutom.....har jag aldrig varit med om en kille som doftat så gott som denna gjorde. Han var riktigt charmig..... De exotiska killarna....speciellt.....puertoricanska, spanska killarna får de svenska killarna att framstå som tråkiga och färglösa:P Åh vad jag önskar mig en HET spanjor som vet hur man rör sig till latinska toner *dregel*:P

Nu till melodifestivalen..........Härlig låt "Upp och Hoppa med Frida feat. "mowgli":P Men vi får se vem vi skickar till eurovision......
En sak bara.......Hur kunde Melodifestivalen ta med en bosnisk låt...när det är meningen att vi ska representera Sverige??!  Svensktoppen har inte enbart svenska låtar längre heller, då ska vi väl för fanken inte kalla den för svensktoppen???Nä skärpning! Jag hoppas att fler som jag vill ha kvar Sveriges kultur!
  125502-74

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tjenare!Jodå det var en trevlig fest i går,.man är lita trött i dag,,men så skönt att bara slappa hela dagen lång:) Ha en skön söndag..kramizz

2008-02-24 @ 16:05:30
URL: http://Blondis81.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0