Vad vill jag?

Började dagen med en powerwalk i ungefär 45 minuter, kändes jobbigt i ena fotankel och varför det kändes så vet jag inte. Efter rundan strecthade jag vaderna och då började min fot att skaka. Antar att jag är mer van vid att jogga.När man joggar sätter man inte ner foten direkt i marken utan den ska liksom "rulla" framåt....man sätter först i hälen och sedan "rullar" foten mot marken....dvs man sätter i hälen, mitten av fotdynan och sist tårna, på så sätt slits inte knäna på samma sätt. Men när man går sätter man ner foten direkt och det kändes kontsigt, lite bakvänt med tanke på att jag är van att jogga. Men för att träningen ska ge bättre resultat ska man variera, så idag tog jag en powerwalk och styrketränade samma muskelgrupper fast andra övningar, så får vi se om det blir bättre.Det är ju viktgt för musklerna att vila också för att orka byggas upp. Jag har inte tänkt att bli en bodybuilder men jag mår utav träning, det är det första och sedan ser det snyggt ut med en vältränad kropp:)




Hrm......musiken ....sången....."hur går det med sången?"Vad vill jag med mitt liv? Jag är ingen spådam som kan se in i min egen framtid men ibland undrar jag om jag går rätt väg i livet. Jag har inte jobbat med äldre människor så länge men i vissa stunder känns det som om jag inte passar in......och då har jag frågat mig själv och disskuterat med andra vad det kan tänkas finnas som andra möjlighet, ett jobb måste man ju ha, man behöver ju inkomst.......men det är också viktigt att man trivs med sitt yrke.....att man känner att man klarar av det.... att det är en del av en. På tal om yrkesval......blev så irriterad över en sak idag när jag lyssnade på sommarradio med Raz och den dära åsnan...schulman...eller vad fasiken hon nu heter...ingen har missat henne. Hon har en egen blogg.Men hon sa i radion idag att hon blir så trött på människor som går och klagar på att de är arbetslösa eftersom enligt henne finns där ALLTID nåt jobb man kan ta men vad hon inte var uppmärksammad på var alla dessa människor som har sina förklaringar till att inte kunna ta vilka jobb som helst för då skulle de sätta sin hälsa på spel. Men hon verkar leva i sin egen lilla värld där alla är som henne....alla tänker som henne osv.....och det är så fel!Alla kan inte ta vilket jobb som helst........och hon är tyvärr inte den enda som inte förstår det!Men hör upp alla människor som tror att alla fungerar som er....ha lite mer förståelse för det som verkar "kontsigt" för er....för vi är olika och har olika upplevelser! Så nu var det sagt.
Tillbaka till yrkesval....vad är det jag brinner för? Är det så att jag bara vill ha det som en hobby eller  är det så att.. jag istället har förträngt "glöden och viljan"  Det är ju bara jag som har svaret.




Nu till något annat: Igår gav en arbetskollega bort en del av sina kläder till mig, eftersom hon själv inte kunde ha dem. Det fanns en heldel snygga......Jag tog emot en snygg grön lång kjol, tre stycken toppar i fin kvalite, en snygg klassisk knälångkjol i lite mockatyg..två stycken klassiska skjortor i fin kvalite, en randig top i fin kvalite...och allt detta fick jag gratis, vissa klädesplagg var knappt använda och de var köpt på MQ så jag var väldigt glad
Igår satt jag i FLERA timmar på internet och kollade kläder.......jag letar efter ett par chinos..vill så gärna ha ett par ljusa chinos som man kan rulla upp byxbenet lite och ha vita tygskor...så himla fräscht och snyggt!Men först har jag fått upp ögonen för ett par snygga tygskor från http://www.goclassic.se/ det finns i alla möjliga färger och är hur sköna som helst enligt Sofi, hon hade köpt ett par.De är inte så dyra heller.



                                                                                                            dagens outfit:
                                                                             lång skjorta-emmaus
                                                                              svart linne-gina tricot
                                                                             svarta leggings-ellos

                                                                         


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0