Dags att ändra kust!

Jag trivs inte alls med mitt liv just nu. Allting känns så ofantligt tungt. Mitt hem känns som ett fängelse, där jag inte kommer ifrån. Har inget socialt liv i den staden jag bor i. Vill flytta till en annan stad med ett större utbud av socialitet. Vi människor behöver socialitet, vi är flockdjur. Vi är inte gjorda för att vara ensamma. Det är ju varje (i stort sett) människas största mål att finna en partner att dela livet med och så småningom skaffa familj osv. Själv börjar jag närma mig åldern också. Jag är för fan snart 30 år! Och har varken en karl eller ett fast jobb. Känns som alla andra runtomkring en hittar en partner att slå sig till ro med medans man själv bara står och stampar i "ingenstans"......   

Och så kommer vi till det där med dejting. Jag har sagt det förr och säger det igen. Jag tror jag ska SLÄPPA det helt nu. Alltså på ALLVAR, SLÄPPA.DET.HELT. För inte träffar jag någon. Och de jag träffar är bara "fel" personer som partners. Omogna, osäkra eller så är det bara så att jag utstrålar oattraktion. Aldrig nånsin har jag känt mig så oattraktiv som nu. Jag träffar karlar genom nätdejting, ingen faller för mig. Och så finns det de man har sporadisk kontakt med som man inte ens har chansen att träffa pga avstånd och ekonomisk brist. Sedan har personen också inte så stor VILJA att vilja träffas heller. Jag menar. Slarvar man bort numret är man för fasen inte intresserad! Bara sexuellt som alla andra....man lyckas få kontakt med då man egentligen inte mår bra med sig själv. Då drar man bara till sig fel personer. Benny Rosenqvist har rätt i en sak iallafall -"Shoppa inte kärlek när du längtar". Och det är sant. Precis som du inte ska shoppa mat när du är
hungrig.
 
Here we go again. Det har nu snart gått 5 år(!) och det är svårare än nånsin att hitta nån seriös. Men som sagt, jag har ju svaret , det gäller bara att göra slag i det hela. Och det tänker jag göra.nu.  Aldrig mer.......förrän jag mår bra och när jag mår bra så märks det. Det märks på hela mig.

Jag ÖNSKAR.....få en fast tjänst till hösten och kunna flytta. Pynta julen i mitt nya hem i staden jag vill bo i. Men det är ju en önskan.Men tror man tillräckligt på nåt så slår det in , har jag hört.
Nåt med mindfullness. Man kan påverka otroligt mycket  bara genom positiva tankar. Precis som Peter Pan säger- "Think positive thoughts"  till barnen i sagan när de ska lära sig flyga. Men det är ju en saga, man kan nog inte påverka så mycket att man helt plötsligt kan flyga. Vi människor är inte konstruerade för det:P  Men allt annat. Man kan påverka sina handlingar i positiva tankar. Och positivt tänkande påverkar hela ens mående och det syns utåt och man blir attraktiv för alla.

Så nu ändrar jag kust och flyttar fokuset från förhållande-hitta-en perfekt-partner-biten till att hitta-ett-jobb-och-flytta-biten!  Jag tror mycket skulle ordna sig med ett jobb så fokus på jobb!



Hoppet är det sista som sviker en......Jag HOPPAS så innerligt  att min önskan slår in!



Kommentarer
Postat av: katta

Hej Cilla!! :)Vad roligt att du kika in på min blogg! Tack för dina fina kommentarer! Det värmer!Jag känner mig sådär sjuuukt stolt över rökningen haha, trodde aldrig att det skulle ske. Men, det mentala är allt.



Angående ditt inlägg här. Sluta fokusera alls. Bara lev, sluta tänk så mycket och filosofera. Rikta inte in dig på ålder eller något sånt. Allt kommer när det är rätt tillfälle, det tror jag starkt på. Rensa bort allt som gör dig olycklig. Ta en väg som du trivs på så kommer allt att falla på plats. Det är som du skrev när du mår bra så ser andra det också. Fokusera endast på dig och ditt välmående!!! Är det någon som inte kan uppskatta dig och dina kvaliteer så be it! Lycka till allting kommer att ordna sig. Btw, vad är det för jobb du är ute efter? Bil? Körkort? Kram kram!

2011-06-20 @ 16:04:02
URL: http://kattasfett.se
Postat av: Johan

Lev i nuet - njut av stunden!

2011-06-20 @ 17:01:08
URL: http://www.swefitness.com/blogg
Postat av: Jennie

Förstår verkligen hur du tänker! Kanske är en bra idé att skifta fokus ett tag och få ordning på dom andra delarna... sen kanske resten kommer av sig själv! Man ska inte tänka för mycket...

2011-06-20 @ 18:57:11
Postat av: Katta

Det är bra Cillen!! Det är så, och har du en dröm make it happend! :) Never give up! Kram

2011-06-20 @ 23:20:30
URL: http://kattasfett.se
Postat av: tina

Hej vännen! Ligger mycket i det du skriver. Tror att "han" kommer just när man egentligen inte behöver honom (även om det känns som vi alltid behöver någon!), när man mår bra i sig själv och är på rätt ställe, som din nya stad och jobb för din del. Ta en bit i taget, känn att du kan vara helt självständig/oberoende av nån annan (som t ex med ett nytt jobb som du kommer att få!!!) och så kommer resten av sig själv. Följ ditt hjärta, bo där du mår som bäst! Det kommer lösa sig, allt kommer falla på plats :) Stor kram

2011-06-21 @ 14:52:41
Postat av: Viktkamp

Ge inte upp, du kommer klara vad som helst, det märker jag i din blogg! Du kommer få ett bra jobb och en bra man vid din sida, var sak har sin tid och så är det verkligen. Man måste låta ödet ha sin gång och försöka tro att allt har en mening =) Försök finna ro och njut av stunderna som kommer! Kram

2011-06-21 @ 22:24:55
URL: http://viktkamp.webblogg.se/
Postat av: katta

Oh vad orligt att du gilla det!!! :) Det är klart du kommer, det tar liksom tid att hitta dit men när man väl är där så är det så jävla skönt!!! :D

Jag funderar fan på att kasta min våg, hahaha skulle inte förvåna mig om jag gjorde det, jag har en tendens till att kasta allting som irriterar mig hahaa! Kram

2011-06-22 @ 14:52:29
URL: http://kattasfett.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0