Dålig sjukvecka och förra veckans träning

Så skulle man kunna resonera veckans kostintag.....bara en massa onyttigt och socker i en hel vecka. Igår tog sockret slut så idag blir det andra bullar, nötter och frukt och hälsosam mat!  Varför detta svullande i en hel vecka?Dels beror det på att tant röd är här och så har jag fått en jäkla seg förkylning så att jag inte kunnat träna. Har inte tränat sedan söndags och det känns fruktansvärt jobbigt, har haft panik några gånger. Än är det inte över. Halsen känns fortfarande och infektionen i kroppen är inte borta. Kände av i halsen förra söndagen direkt efter afropasset och sedan var det kört, ingen träning. Men jobba har jag kunnat göra, vart ju inte så knockad med feber som förra året. Men det SÖG big times att inte kunna gå till gymmet efter jobbet.

 I fredags vart min lediga dag och då bröt det ut, dock inte med feber men så pass att jag vart tvungen att sjukanmäla mig i helgen. Igår gjorde jag misstaget att vandra till affären.  Jag tror nog att jag stannar hemma tisdag också, lika bra. Vill för fasen bli frisk i halsen så man kan träna igen. Detta är hemskt ,att inte kunna träna. Jag gör aldrig om det misstaget att vila en hel jäkla månad bara för att någon säger att min kropp är övertränad. Jag har slutat att göra som andra säger, nu lyssnar jag istället på min kropp och dess signaler. Jag känner min kropp så väl. Veckan innan jag insjuknade vart jag så orkeslös och undrade varför i hela fridens namn det var så? Men det var såklart den sega förkylningen som vägrade bryta ut i första taget.  Snälla.....halsvirus försvinn!!!!!


Magformen  innan jag blev sjuk. Vart på god väg men nu får man börja om från början igen, typiskt. Det är så typiskt! När träningen går som bäst och man kommit in i ett bra flow så kommer de jäkla bacillerna och förstör allt!!!Nepp nya tag snart igen................



Nu ska jag sova vidare, vart uppe innan sju för att duscha och tvätta håret, kände mig så äcklig.



Förra veckans träning:

Måndag: intervallpass 30 minuter plus mage                              

Tisdag:  gym- rygg och bröst?

Onsdag: intervallpass 30 minuter plus mage

Torsdag: dans fuega 45 min

Fredag: intervaller lite här o där.....15 minuter crossen, 15 minuter löpbandet  10 minuter rodden   sedan mage
kv: GYM- ben o rumpa

Lördag: GYM:biceps o triceps

Söndag: afropass 45 min

Cardio: 5 pass

Styrketräning: 3 pass

Totalt: 8 pass


Övrigt : Bra träningsvecka men jag får nog låta kroppen vila mer. Muskler behöver vila för att bygga upp sig. Så nu är det slut med de hårda dubbelpassen. Dessutom har jag beställt nytt prottepulver. Proteinbutiken har ju rabatt på nutritions-produkter nu så skynda fynda!  Det blev ett Super Protein Complex, så nu skall här byggas. Självklart får man inte glömma bort kolhydraterna till musklerna, det är då de växer.


Kommentarer
Postat av: IDA STEEL

Grym mage! Den där är du snart tillbaka till :) Håller med om att man nästan alltid blir sjuk när det går som bäst, varför?! :(



Du har helt rätt i att jag har en annan blogg, men tycker att det blir lite spretigt med all träning bland mode och shopping, så fick bli en egen + att jag vill kunna mobilblogga lätt, vilket blogg.se är rätt kass på tyvärr :(

2012-02-26 @ 15:30:33
URL: http://idasteel.myshowroom.se/
Postat av: Gaymasen

Sv: HAHAHA åh jag är lite likadan ibland med speglarna. Typ som om Svarte Madame skulle stå där. ;-)

2012-02-27 @ 11:24:34
URL: http://gaymasen.se
Postat av: Gaymasen

Hehe jo det är sant. Det funkar. Tändstickorna alltså. Men lite lustigt är det allt. ^^

2012-02-28 @ 10:45:26
URL: http://gaymasen.se
Postat av: jon

Vet precis vad du menar, hade en grym bulkperiod på gång nu, kroppen svarade bra och precis när det börjar falla på plats så blir man sjuk. Blev bara borta 2 veckor dock, ska tillbaka lite lätt till gymmet i veckan :)

2012-02-28 @ 21:19:49
Postat av: FITspiration

Duktig du är! Hade samma problem, fixade värsta magen och formen och BOOM.. sjuk och allt försvann :( nu är det bara att kämpa vidare!

2012-03-02 @ 13:57:23
URL: http://fitspiration.blogg.se/
Postat av: Satu

Nice mage ;)

2012-03-02 @ 22:43:42
URL: http://satumustonen.blogspot.com
Postat av: Christer

Du är väl inte fortfarande sjuk

2012-03-17 @ 06:55:55
URL: http://wellnessfight.ninjus.net/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0