krypande spindlar och surrande bin

Imorse slog jag ihjäl mitt stackars husdjur till spindel, usch tycker inte om att ha ihjäl djur. Men han började använda hela min lya som om han vore ett husdjur. Han nöjde sig inte med visa hörnor av lyan så det blev för jobbigt när man satt och åt sin gröt och där kom en åtta långbent litetmyggdjur springande över mattan.

Jag har aldrig varit med om en arbetsplats där man bråkar om arbetsysslorna (då det gäller att VILJA ha mest o göra, hehe) men så är det på min praktikplats och jag trivs med arbetskamraterna och platsen. Har frågat om sommarjobb och det kan finnas en chans om jag nu inte får i helsingborg.Får se hur det blir.


När jag kom hem från praktiken idag , tog jag ut min solstol på innergården och satte mig där och njöt av fulla muggar medan solen värmde kroppen och ljudet från trippande (vad kallas fåglarnas ben? står stilla) , inte tassar, det har katter o hundar......fåglar har....aja får väl återkomma när jag kommit på ordet. Doften av blommor som nyligen slagit ut surrandet av bin,getingar,flugor känns som sommaren är nära.


Idag har jag betalat räkningar, usch.....tycker inte om att se när pengarna försvinner. Jag längtar tills jag har fast inkomst och kan känna mig mer avslappnad i min ekonomiska planering.
Nu har man två lediga dagar framför sig, ska passa på att sola mer för man vet aldrig när det tar slut(usch nu röker grannarna igen, shit deras röklukt går in genom min dörr,tråkigt värre!)

Snart är det dags för de två vårkonserterna med Divertimento och jag tycker inte alls om sångerna som vi ska sjunga, de är så svåra och jag har inte lärt mig dem än. Men det fixar väl sig.


Nu vet inte jag vad jag ska skriva mer så jag slutar här.

Over and out¨'''''''


Kommentarer
Postat av: Fia

Hopppas du får en trevlig helg vännen!Hoppas vi hörs av snart också!!Jag är iallafall färdig me hemtentan nu:)

2007-04-27 @ 19:27:36
URL: http://fiasdiary.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0