Senaste nytt!

Välkommen till dagens nyheter om Ija, hehe:P

Jag har inte hållit mig så uppdaterad på bloggen de senaste dagarna pga mitt eget välmående. Istället för att sitta vid datorn och "ruttna" så har jag sett till att ha annat o göra som fått mig att må bättre.

Praktiken på äldreboendet är på full gång och jag trivs oerhört bra! Jag har trevliga arbetskamrater som bjuder på sig själva vilket är härligt! Man kan ju inte leva utan humor eller? Man måste kunna skoja annars blir ju livet tråkigt. Trivs bra med vårdtagarna också. Dessa vårdtagare är inte dementa till skillnad från den förra praktikplatsen. Det känns bättre med vårdtagare som man kan prata med.

Våren har också varit o hälsat på, har passat på att sätta mig i solen då för att få lite färg vilket ger ett fräschare intryck på hyn och man känner sig fräschare och piggare.

På måndag ska jag på jobbintervju inom vården,hemtjänsten.Jag hoppas verkligen att det kommer att gå bra.


Det känns skönt att vara borta ifrån skolan och studierna, jag trodde inte det skulle kännas så men jag är iallafall glad av att känna att jag föredrar praktiken framför skolan.

Ja, livet tuffar framåt.......trivs med praktiken som sagt. Längtar till tisdag då jag ska praktisera igen.


Lite tankar som ni läsare får läsa :

-När vet man vart man har andra? När man vet vart man har sig själv.
-Varför umgås med människor i relationer som känns oäkta och osäkra?
- Om man inte älskar sig själv, hur ska man då kunna älska någon annan?
- Om man inte vet vart man har sig själv, hur ska man då veta när man känner äkta för någon?

- Att ge sig in i ett förhållande när man är ostabil som person och kräva bekräftelse och kärlek (som man saknar hos sig själv ) av sin partner för att man inte ger det till sig själv blir oerhört påfrestande för förhållandet. En person som inte är trygg med sig själv är beroende av trygghet och kärlek. Om  inte personen redan ger kärlek och bekräftelse till sig själv blir det dubbelt arbete för den andra partnern, för då ska denne ge dubbelt av dessa behov och vem orkar det?  Inte ens en stabil person orkar det. Ingen människa kan kan tillfredställa alla dina behov, utom dig själv.  Så jag säger det igen- Du BÖR först vara stabil i sig själv innan du kan leva med någon.


-that's all for today


Kommentarer
Postat av: Fidolin

Hej! Jag har bytt blogg, vill ha den lite mer hemlig så det var därför (fiasdiary.blogg.se). Men du får gärna läsa:)Kram!

2007-04-23 @ 09:48:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0