rörigt...


Så , nu har jag fått ivägskickat min uppsägning och rekommenderat plus kvitto så mottagaren inte komemr sedan och säger att han inte alls fått mitt brev. Blir lite svårt för honom att göra det nu när jag har allt på kvitto!

Imorgon ska jag till skolan och hoppas få hjälp med csn, så mycket problem man har med csn att man kan riva av  sitt hår i ilska och frustration!



Igår var jag på grillkväll hos J och några andra till som T hade bjudit med, vi var sammanlagt sju stycken och det var mycket trevligt! Man glömmer bort tiden när man har roligt och det är synd att behöva avbryta när man har kul ihopa. Men som tur var behövde jag inte åka själv eftersom det fanns en till som inte bodde i stan.


Påvägen hem till min lya mötte jag två rädda ögon och tittade jag mig omkring fanns där fyra andra ögon som stirrade vettskrämnd på mig.........två små kattungar(hemlösa) och en kattmamma sprang över vägen.........sådant gör ont i mig att se, hemlösa katter........framförallt ska de inte vara på gatan utan på landet där de slipper  deras stora skräck av motorer. Jag tänker på hur de ska klara kylan sedan.............men vi har ju oftast milda vintrar i Sverige. Om jag kunnat så hade jag tagit de med mig hem och gett dem mat men de är ju vildkatter och sådant är omöjligt då. Men jag vill gärna skaffa en katt fast samtidigt böir det problem om jag vill resa, vem ska ta hand om katten då? När man skaffar djur har man ett ansvar att hålla annars ska man låta bli. Jag får väl nöja mig med mina spindlar.......skämt åsido.........USCH! De vill jag verkligen inte ha! Men eftersom jag inte har mod att döda dem så får jag leva med dem.......just nu har jag fyra medelstora och några små....alla är "långbenare".  

På fredag blir det malmö...........får se om jag går på festivalen för att titta på The Ark med tjejerna......men annars så kommer fler tillfällen då jag kan träffa dem igen(vännerna). Det är ju sällskapet som är viktigast!
Men denna helgen vill jag nog tillbringa med familj, ska äta nåt gott på perskrog för att fira mina föräldrars bröllopsdag och sedan på lördag bjuder mormor och morfar på kräftskiva.
Jag lär annars åka hem varje kväll nu fram till den 18 september för så länge varar mitt månadskort. Därför ska jag passa på att utnyttja möjligheten som finns, för ett sådant kort är väldigt dyrt!


Blir inte klok på killar/män................Hur vet man om de är blyga eller inte alls intresserade när de verkar vilja prata med en? Fast å andra sidan var det inte så alls idag. Han kallade inte alls på mig........jag har fattat galoppen, han är inte tillräckligt intresserad men då "letar" vi vidare.......Idag fick jag iallafall iväg brevet till "han" som väntat länge. Gillar hans sätt och skriva men men..........jag ska göra som min gode vän T.............träffa många samtidigt......på det möter man så småningom mr right. Men jag har inet tid riktigt för sådant just nu.......är upptagen med andra saker som jag vill få ordning på.


Idag är det timbuktu.......hade ju gärna velat se honom men känns onödigt att åka till malmö bara för att se honom..o sedan åka hem....fast å andra sidan........jag skulle ju inte börja i skolan förrän vid ett imorgon och jag kan ju slösa med mitt månadskort........aja.......ska ändå ner där på fredag.........men det hade ju gått ändå.......Man ska ju LEVA när man är ung!


Aja, får väl fixa klart de "viktiga" sakerna istället.

Kommentarer
Postat av: Fia

Trevligt med grillkväll:)Kram

2007-08-21 @ 19:48:54
URL: http://fiasdiary.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0