Helt hysterisk julafton!

Julafton firades som sagt i Trelleborg hos min farmor o farfar.Det var mina förädrar och min pappas syster med familj och farmor o farfar som tillbringade julafton tillsammans i år.

Allt var sig likt som de brukar vara när våra familjer möts, rörigt och högljutt innan vi alla sitter vid julbordet för att njuta av den goda julmaten.
Vi ser alltid på kalle anka och dricker glögg före maten, sedan är det julklappsutdelning efter maten, då alla är mätta och belåtna men nytt för i år var att vi sköt fram julklappsutdelningen för en lek som heter julklappsleken.Det var då den stora hysterin satte fart.


Så här går den till:

Alla sitter runt bordet med allmäna klappar i mitten(som vi alla köpt för ungefär 40:- var). Sedan har vi två tärningar som vi försöker slå till två par dvs två fyror eller tvåor osv och då får vi ta en julklapp så håller vi på tills julklapparna är slut. Andra ronden har vi en tärning som ska bli en sexa eller etta för att kunna sno en julklapp från någon av de andra och då går det på tid. När tiden är ute för amdra ronden börjar tredje och sista ronden. Då har vi öppnat klapparna och ser vad det är för nåt. Då gör vi på samma sätt som förra ronden, vi snor de öppna julklapparna så fort vi får en sexa eller etta med en tärning. Detta ska gå fort eftersom det går på tid, det gäller att slå så många sexor och ettor som möjligt för att få så många julklappar som möjligt. När tiden är ute behåller man de julklappar man roffat åt sig.
Denna leken är skitkul och jag rekommenderar denna till alla som gillar tävling och ha kul. Det går vilt till så de gäller att lägga undan ömtåliga saker som står på bordet. Man drar och sliter i sina julklappar eftersom de går på tid. Men roligt var det!
En rolig grej som var kvällens höjdpunkt var när min farfar roffade åt sig en av julklapparna(från julleken) som var kantarellsås och min farmor blev vansinnig som hoppades på att han skulle välja choklad istället. Men det var roligt, som vi skrattade!

Efter julleken blev det julklappsutdelning och sedan fick jag skallevärk och gick in för att vila i farmor o farfars sovrum.

Men det var en trevlig julalfton.

Dagen efter dvs juldagen gick jag i pyjamas hela dagen, det var bara ren slappdag. Det var tänkt att jag skulle hitta på något med en vän men jag orkade inte , som tur var det ömsesidigt:)

Nu blir det tårta, mormor o morfar är på besök idag.

Kommentarer
Postat av: Jenny

ja det är jättekul! Vi spelar också julklappsleken. Man får verkligen se folks sanna sida haha

2007-12-27 @ 11:38:08
Postat av: Jennie

Det var bara jag som hade lite personlighetsförvirring ett tag här ovan :)

2007-12-27 @ 11:39:22
Postat av: Nova

Det låter det.:) Kram

2007-12-27 @ 21:44:37
URL: http://thingsonmymind.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0