ringorm

Det låter väldigt vidrigt och det är lite vidrigt också men helt ofarligt!

Jag och mina kisar har fått ringorm, en slags svampinfektion som försvinner efter ett tag. Efter ett samtal med tjejen som jag köpte kattungarna av kändes det bättre. Hon hade nämligen varit med om det flera gånger och visste att det gick över av sig själv vilket kändes skönt att veta.Jag slipper lägga ut en massa höga kostnader på medicinering utan det läker av sig själv.

Ska iallafall köpa plåster imorgon för att undvika mer smitta!

Drar in till "storstan" imorgon för att handla de sista julklapparna och sedan är jag färdig, skönt!


*drömde om honom igen, det går ju inte....finns ingen chans...eller?.....men varför dessa tankar på honom dag och natt? *

Ser framemot lördag!:D

Kommentarer
Postat av: Nova

Vad är det? Hur smittar det? Låter inte najs.:(

2007-12-18 @ 18:06:22
URL: http://thingsonmymind.blogg.se
Postat av: Ija

Det är en svampinfektion i huden som lägger sig som en ring på huden. Den är luftburen eller också smittar den sig som andra smittsamma virus.Man känner sig inte som en människa:( Svampsporerna finns i jorden.

2007-12-19 @ 11:21:43
Postat av: Nova

Oki, men hur kom den från jorden till er? I någon växt du har inomhus? Urs o fy. Är ni friska nu från ormen? Kram

2007-12-25 @ 23:17:15
URL: http://thingsonmymind.blogg.se
Postat av: Nova

Jag skulle kollat upp det med sjukvården jag.=/ Det verkar ju som att detta kommer från säljaren av katterna...........Inte bra!

2007-12-27 @ 21:46:52
URL: http://thingsonmymind.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0