dyblöt


Detta vädret liknar inget bättre. Vi har fått ovädret till skåne och vägarna och gångbanorna är fulla med vatten. Jag har min cykel vid den gamla stationen och idag när jag skulle ta den för att cykla iväg till ICA kvantum ösregnade kontstant. jag var så dyblöt att jag lika gärna kunde slänga mig i fontännen utanför affären. Men jag var tvungen att cykla till affären för att köpa ett nytt sommarkort och samtidigt passade jag på att handla filmjölk till min goda musli och choklad!

Jag har lite och säga om dejting på nätet , speciellt e-kontakt: Det är så förbannat ytligt med internetdejting att det inte gör någon skillnad på krogens miljö. Jag har nämt detta tidigare men nu har jag kommit fram till en sak. Jag är inte redo för ett nytt förhållande, en ny partner och framförallt inte på e-kontakt, de är inget att hänga i julgranen. Jag har svårt att tänka mig att där finns fler fina killar som passar mig. Det kan ju inte bara finnas en enda som passat mig hitills????? Jag börjar om igen. Men denna gång är det annorlunda eftersom jag skaffat mig mer skinn på näsan och erfarenhet rikare och mognat. Jag har kommit ett steg närmare mig själv. Jag vet vad jag känner och jag vet vad jag vill. Jag vill vara ensam och prioritera min vänner och familj och mig själv! Jag trivs bra med jobbet, visst finns det människor som man inte kommer överens med men man kan ju inte komma överens med alla människor.
Jag gillar inte konceptet med internetdejting för att det är så förusägbart att man ska träffa en partner, det är väntat att träffa en partner, målet är att träffa en partner för det är en dejtingsajt. Så det handlar inte om att träffa nya människor som tex på andra sajter som lunarstorm utan här är letar man febrilt efter den rätte(?!) Det gillar inte jag, det blir så pressat och man väntar sig att det ska blir nåt mer än bara vänskap....denna partnern ska man gifta sig med osv. Livet är fullt av överraskningar men e-kontakt är inte fullt av överraskningar utan förutsägbara kontakter där alla vill samma sak som är singlar suck. Med andra ord, ingenting för mig.


Det fortsätter att ösa ner och jag ska sätta mig framför teven efter jag packat färdigt det sista.











En somrig bild kanske piggar upp i detta rusket.

125502-33





























Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0