Festivalkväll!

Nu ska jag ge mig på bloggandet igen, hoppas inte texten försvinner igen!

*Blir så trött på vissa killar man möter på, varför det blir bottennapp helatiden har antagligen emd o göra att jag inte är redo att dela mitt liv med någon. Det hjälper att tänka så.

Nu till något mycket trevligare som  festival , musik och härligt sällskap vilket  fick jag uppleva igår! Hade en fantastisk kväll igår, fast....iofs har jag inte haft tråkigt med dessa människor en enda gång hitills vilket kanske beror på att kemin mellan oss fungerar!:) Jag tycker det är så viktigt när man väljer vilka människor man vill umgås med. Man umgås såklart med de som man mår bra tillsammans med och det gör jag med Tina, Jennie, Sofia.....träffade Lisa (en gemensam vän till Tina Jennie och Sofia från Örbrotiden) för första gången igår och hon var lika snäll och trevlig som de andra!:) 

Vi träffades allihopa i helsingborg och sedan begav vi oss till sundstorget där RixFM höll till med sina artistuppträdande (tråkiga artister dock) . Vi hann se en grupp som tydligen var något slags förband åt de "väntade" artisterna som framförde en massa covers, lite uttråkande och gav en känsla av proffessionell karaokee. Det blev platt. Tyvärr så stämde inte programschemat i vilka artister som skulle uppträda på festivalen. Vi gick miste om bra artister som Veronica Maggio(nåja en låt gillar jag), Erik Segerstedt (är bara trevlig att titta på hehe). Istället för de artister som ställt in ställde andra tråkiga artister upp som sömnmedlet Emilia, Tråkig discomusik av Magnus(föredrar alcazar och shlagertema istället) och en annan tråkig discomusik av Velvet.......och allas små fjortisar favoritögonstensötnos Danny.....ohhhh.....Tur jag hade mina öronproppar i öronen när han äntrade scenen. Det var först när Danny klev in på scenen som publiken gav sina första stora applåder haha.Det är svårt att charma publiken,,,,,det beror på vad det är för en sorts publik.....om man som artist har turen att där finns några människor som gillar dennes typ av musik.
Men som sagt, tröttnade vi på hans tråkiga musik också......som inte är nåt orginellt.......så vi begav oss till nåt matställe där vi kunde få balans i vårt blodsocker igen. Vi hittade ett "kebabstånd"  men jag och Tina var sugna på langos så vi gick dit medan de andra satt kvar vid kebabkiosken. Det började blåsa ordentligt och Tina och jag kände inte alls för att sitta ute så vi kom överens med att dela på oss. De andra satt kvar vid kebabluvan och jag o Tina gick till ett inomhusställe.......en korvkisk......en frankfurt med mos stod på menyn vilket var billigare! (Är man en student så är man tvungen att tänka extra på sin ekenomi, om man dessutom försörjer sig själv).
Vi mötte upp de andra på knutpunkten och efter några flams och skratt fortsatte vi vägen till Snaps där vi avslutade denna underbara händelserika kväll med ännu mer skratt, dans, mingel och teckenspråk:)


125502-36             





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0