En midsommaraftonslängtan

125502-28


Jag har varit i malmö i mitt föräldrarhem i helgen. Det var skönt att bara ta det lugnt och slappa.
Imorgon ska man jobba igen, den långa resfärden är jobbig men jag får stå ut. Jag är medveten om att denna erfarenhet bara är nyttig för mig. Jag växer ännu mer och blir ännu mer stabil, tacksam för det!

Hehe, jag och mamma har suttit på balkongen och sjungit allsångssånger tillsammans(medan regnet öste ner på gården) vilket var mysigt!=)


Det är midsommar nästa helg och det verkar inte finnas någon planering för mig så det blir antagligen att jag tillbringar den i malmö. Bättre och vara tillsammans med familjen än att sitta ensam i en lägenhet. Egentligen så bryr jag mig inte om midsommar. Jag gjorde det förut, ville att det skulle kännas speciellt. Klä sig fin och känna sommarens romantiska atmosfär(då man hade partner) genom dans och sång, men så blev det inte. Jag har dock lärt mig att det viktigaste är att man är tillsammans.
Jag har ett minne från en midsommar i stockholms skärgård, där var det midsommarstång och dans och sång och massa folk. Även om jag bara var 3 år när jag var med om detta så sitter dessa minnen kvar än idag. Det kanske är därför som jag förknippar midsommar med finkläder, midsommarstång, dans och sång.....blommor.....
Jag är en drömmare.......jag har en romantisk sida........Jag anser att midsommar är mycket romantiskt.......det känns mycket romantik i luften......Speciellt midsommarafton.....med solnedgången som går ner i havet.....Jag brukar fantisera om en skärgård.......en sjö...... och en dansbana....Sommaren är romantisk.   Jag hoppas få uppleva på det sättet som jag önskar. Jag lovar mig själv att aldrig försumma ett förhållande igen.
När chansen kommer till mig.......då är jag beredd.  Jag har lärt mig nu.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0