Moments of joy


* Hrm vilken knasboll han är, hade aldrig funkat.*
*Fy vad varm jag är, pust. Hoppas tvätten snart  är torr.*
* Usch, vart tog spindeln vägen, nåja , han har väl gömt sig*


Jag undrar varför min mage är uppsvälld, ganska jobbig känsla, speciellt om man sitter vid datorn som altsrar värme dessutom.

Idag har jag städat och tvättat(håller på att torka).
Det gick bra på jobbet idag och idag var en sådan dag då man kommer att tänka på
att i detta yrket som dock kan vara tungt och jobbigt så får man även lika mycket tillbaka av dessa vårdtagare, som jag fick idag. Jag var ute en sväng med en vårdtagare, först när jag fick den uppgiften kände jag lite olustigt och var bekymrad över vad jag skulle prata om med när vi promenerade, jag kände ju inte denna människa. Men det löste sig till det bästa, det gick bättre än väntat! Och jag fick nu en chans att ge honom en bild av mig.

På eftermiddagen var jag på utbildning av delegring, jag är osäker på om jag klarar detta med medicinhantering eftersom det är en massa att hålla reda på. Men jag vill ju och skam den som ger sig!

Tack vare denna stunden med en vårdtagare gav det mig hopp om att det kommer att gå bra att jobba i hemvården.


Åh hå jaja, nu vill jag sätta mig framför teven och slappa och sedan är jag så trött att jag behöver sova.


Over and out^^^^

Kommentarer
Postat av: Anonym

Glad midsommarafton på dig! Då ses vi morgon ;) Ha det bra kram kram

2007-06-22 @ 10:58:44
URL: http://Blondis81.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0