Ute i solen

Jag har bränt mig trots att jag hade soskyddsfaktor 15 så lyckades jag ändå! Och ändå mötte jag min granne i trappan i förmiddags då hon berättade att ozonlagret är extra tunt(det har jag också hört) och hon brände sig trots solskydd och bara två timmar i solen. Tur att jag var iväg och köpte solskydd innan jag begav mig till stranden. Me det är ju inte alltid som solskydd hjälper speciellt om man själv smörjer in sig på ryggen så missar man vissa områden och där är man röd och o de områden där man varit noga med smörjan där är man ljusbrun....så det ser roligt ut med lite vita handlavtryck från sololjan. Samma visa när man använder solskydd. För ett antal årsedan solade jag alltid utan solskydd och blev brun direkt......nåja lite röbrun var jag först. Men det var annorlunda tider då...solen var inte så stark som den är nu. Men jag har bestämt mig för att ha solbränna i sommar trots att jag jobbar. men så fort jag är ledig så tar jag chansen. Jag ska ut imorgon igen innan läkarbesöket på eftermiddagen. Nästa har de lovat sämre fick jag höra av några badgäster på stranden idag men jag hoppas på sol och sol o sol.....för det tror jag på......jag tror jag tror på sommaren, jag tror jag tror på sol igen........:D
Så, jag hoppas på fint väder till nästa helg för då ska jag ta sommarens första dopp, jag svalkade mig bara lite med vatten idag, kan ju inte bara för mens. Men det är tack och lov snart slut och då kommer jag bada. Temperaturen i vattnet var idag 22 grader, så HÄRLIGT!:D


Har precis käkat lunch, blev lite lätt middag med potatis o kyckling o nån sås.....tog det som jag hade hemma. Lite senare till teven ska jag göra den goda efterrätten som jag provade igår. Stekta bananer med råsocker på....har inte ingäefära eller juice enligt receptet ¨så jag använda mig av kakao istället och sedan gammaldags vanlijglass till det, det var mumsigt! Det ska jag göra ikväll med, fick glass över.
Oj, på tisdag börjar mina provdagar på sommarjobbet, då ska jag gå bredvid men bara ett par dagar och sedan börjar jag på riktigt.......Måste fråga min arbetsgivare om jag ska jobba måndag till söndag......det verkar lite konstigt....man får inte jobba så många dagar......om man inte är ledig mitt i veckan när man jobbar helg.
Aja det ordnar sig. Får skriva upp allt på ett papper och ha med mig.


Fortsatt skön söndag på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0