Min första jobbdag som undersköterska


Jag kom till jobbet kvart i sju, några minuter i sju när jag sätter på larmtelefonerna så börjar det pipa direkt , hemskt vad morgonpigga vi var idag då, hehe.
C började också sju och suckade åt att känna av stress direkt från vissa vårdtagare.Själv upplevde jag inte det så jobbigt, kanske för att jag precis börjat med detta och känner av ett stort intresse!:)
Men jag tyckte att det gick bra. Det blev bara lite missförstånd med tjejen som jag ersatte , hennes tant skulle duscha idag men det blev inte av.Men jag tar hand om det på fredag, så det ordnar sig.
Sedan fick jag besked idag om förfrågan till att jobba i nästa vecka och det kunde jag givetvis så nu ska jag jobba i två dagar i nästa vecka. Jag är såå glad över att de gillar mig!:D Min dröm vore att få en plats på denna våning, för människorna på den våningen jag jobbar är helt underbara! Och jag har börjat lära känna de fina vårdtagarna också, finns ju en del som kan vara lite vresiga med sina humör, men jag fixar det! Jag blir lite överraskad över mitt sätt att bemöta stress i vården med dessa människor, jag klarar det galant. Hade de som känner mig sett mig så hade de inte trott sina ögon för jag kan vara tvärtemot i privatlivet men jobbar för det och man blir ju äldre och utvecklas OM man vill.

Hela dagen har gått bra, jag gick hem vid fyra och nu sitter jag här och nyduschad.

Blev så sugen på något sött som choklad igår och ställde mig och gjorde en kladdkaka och visspade grädde. Tåg lite av kakan idag efter jobbet. Får nog ha lite ikväll med till my favorite serie just nu, "Grey's Anatomy".



* Tiden är förbi, nu är  det historia *bolly*

Kommentarer
Postat av: Fia

Loggade in en stund nu, har varit tvungen att leta material till uppsatsen. Vi delade upp jobbet idag i skolan och jag måste hinna med det jag ska göra...puh...va roligt att de har gått bra å jobba idag!Men de visste jag att de skulle, du är duktig!kul att du får mer jobb nästa vecka me:)Kram!

2007-05-09 @ 17:43:48
Postat av: Blondis81.blogg.se

Hej stumpan!Fan vad jag är glad i dag, flyttar om 2 månader till större och det kommer bliva så skönt att byta up sig litta ;) Mäklaren kommer hem till mig i dag och skall ta litta kort på min lya för att sen lägga up på internet, hoppas att det är många som kommer så man får ett bra pris. Nu åker vi över till Köpenhamn i morgon kommer hem på sönda, skall fira t pappa som fyller 50 år. Skall bliva trevligt. Kan höras av under veckan som kommer innan lördagen. Jag saknar dig, var så kort tid senast. Men du skulle komma över nån timme innan ;) Kram kram

2007-05-10 @ 14:47:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0