ovälkomna farliga läsare!

Sitter här med the real group i bakgrunden som ljuder ifrån mina högtalare, i väntan på att min tvätt ska torka. Det är inga problem med själva tvättningen, det går snabbt men när sedan kläderna ska torkas går det otroligt långsamt, den blir aldrig torr.

Jag har funderat ett tag på om jag ska lägga ner min blogg. Först och främst skriver jag för min egen skull och vem det sedan är som läser bryr jag mig inte ett dugg om....eller? Jag vet att de jag känner läser och det är okej men sedan OM man dock inte lagt lösennord på sin blogg, är bloggen tillgänglig för även ovälkomna ögon..och dessa okända ögon kan vara precis vem som helst. Internet har sina fördelar med komma i kontakt med andra intressanta människor men samtigt har det också sina nackdelar till att man kan komma i kontakt med "FEL" människor. Men man får ta ansvar för sina egna handlingar. Och det är synd att det finns sjuka människor där ute men livet har sina fördelar och nackdelar, man ska inte vara rädd utan ha respekt! Det är viktigt att komma ihåg dessa skillnader. Det som skrämmer mig är tanken på vilka " farliga" människor som  ser mina bilder på denna blogg vilket är synd för det är kul med en blogg. Det roliga med en blogg som skiljer sig från en vanlig dagbok-är att man kan piffa och utsmycka den genom att  till exempel  lägga upp trevliga bilder.Bloggen är som en egen liten hemsida.Men  man får välja,, Vill  man skylta med sina tankar och lägga upp bilder på sig själv ....men vill bara att ens vänner ska ha tillgång bör man sätta lösennord annars.... får man räkna med ovälkomna farliga personer.

Jag hade velat lägga upp bilder i bloggen som jag tagit i min lägenhet men nu vet man inte vem som ser som sagt. Bilderna finns istället i min bilddagbok för de som har lösennord dit.

Kommentarer
Postat av: Jennie

mm, det är ett dilemma det där. Vem vill man och vem vill man inte ska läsa ens blogg. Ibland är det skrämmande hur mycket "info" om oss som finns på nätet egentligen...

Sen får man väl tänka realistiskt också. Varför skulle nån vilja utnyttja det material man lägger ut på sin blogg? Bilder och så har ju inget kommsersiellt värde för någon annan, om det inte råkar vara en viss ehm, typ av bilder. Men det tror jag inte man hittar vare sig här eller i min blogg haha.

Det är en spännande debatt och dilemma det här!

2007-11-02 @ 14:05:22
Postat av: Jennie

ps; vilken fin höstbild du lagt upp som pres. bild förresten!

2007-11-02 @ 14:06:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0