För lat för att blogga?

Springer mellan köket och vardagsrummet,håller på att laga mat och datorn är i vardagsrummet.

Jag har inte varit aktiv med bloggandet på sista tiden. Har det att göra med att jag kollar in andras bloggar och får komplex ? Kanske. Men jag känner ingen lust att sitta vid min dator, pga dålig arbetsställning.

Idag struntade jag i att åka in till skolan. Jag hade som vanligt inte förberett mig på tiderna och missade den rätta tiden då bussen skulle komma. Istället slängde jag en del skräp och soikade upp lite tavlor. Igårkväll piffade jag upp mitt vita tråkiga kakel i köket med fina mönstermotiv som man klistrar fast ovanpå kaklet. Bara en rad, den mittersta så nu ser det mer ombonat och snyggare ut.
Jag ringde till fastighetsägaren idag och frågade om man får måla över tapeter i lägenheten och så länge som jag själv betalar för färgen så går det bra. Så nu ska det snart ske med omålning och tapetsering i vardagsrummet. Köpte en ny matta på IKEA i söndags och en ny tvättkorg som är rymligare och snyggare än den förre. Ska tvätta på fredag.

Klassfesten. Nu har jag betalat så det finns ingen återvändo. Jag har mina strategier ifall jag inte skulle trivas. Har kollat upp hur många som regristrerat sig och hitills är det 11 personer.


På söndag ska jag ha kalas för släkten och behöver köpa en hel del grejer till dukningen m.m men det tar jag imorgon. Sedan ska jag cykla till min gamla lägenheten för att lämna över nycklarna till den nyinflyttade, så behöver man inte tänka mer på det.
Jag vill väldigt gärna ha en liten fest för mina vänner framöver men det blir efter allting, kalaset och klassfesten.

Usch....sjukvård.....man blir hyprondriker av att läsa omalla sjukdomar och man tror att man har alla symtom på det. Men däremot kan jag ha fått en allergi som jag ska utreda om två veckor. Allt man ber om är ett svar på sina värden i hälsan, är det för mycket begärt?!

Nästa vecka sker dock nåt roligare, jag ska till frisyren och lägga i ljusa slingor samt toppa håret, luggen behövs klippas igen.

Men nu.......ska jag ta hand om middagen och sätta mig för att titta på glamour.

Kommentarer
Postat av: Jennie

haha, jo så är det nog. När man läser om en massa sjukdomar så börjar man tänka; "hmm...men det stämmer ju ganska bra in på hur jag mådde igår...". Lite farligt :)

Lycka till med inredningen! Vore roligt att få se det live nån gång sen!

2007-10-30 @ 21:36:22
Postat av: Ija

Jennie: Ja precis! Istället borde man vara glad över att man är frisk! :)
Du är självklart välkommen átt hälsa sedan.Och vi får ta och ses snart:)

2007-11-01 @ 16:04:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0