ännu en trevlig helg


Helgen sammanfattas så här

Jag åkte till malmö på fredagen och blev upphämtad av min kära moder på tågstationen, därefter bar det iväg till ikea för att kolla in lite av inredningsvaror som jag planerar att ha i mitt nya hem. Det är så roligt att gå omkring där och titta samt föreställa sig möbleringen i huvudet. Jag vet precis hur jag ska ha det och jisses vad jag längtar tills jag ska sätta ordning på allt! Min alldeles egna lägenhet, som har rum för gäster.Äntligen kan man ha gäster!
Efter ikea åkte vi och handlade lite sedan åkte vi hem för att hålla kväll.

Hela lördagen spenderades med att hjälpa mina farföräldrar med lite jobb i deras hus(de ska ju flytta och man samlar på sig ganska mycket under 35 år i sitt hem). Jag fick uppgiften att sortera bland min farmors foto, detta tog hela dagen.Min farmor har sina foto och album i ett skåp och där fanns allt möjligt som man kan tänka sig ha, gamla kvitto från 60-talet, flera år gamla köpeerbjuanden, flygbevis osv....tillsammans med en massa vykort,födelsedagskort och brev från alla möjliga människor......foto från 25 årstid låg i en enda röra tillsammans allt annat. Det var bara att dra ut allting och börja sortera bort alla foto från det andra...sedan fick jag sortera ihop gamla foto, nya foto och skogsfoto, födelsedagsfoto osv. Här fanns fotobilder av 25-årstid. Jag trodde aldrig det skulle ta slut men jag blev färdig klockan åtta.Med andra ord, detta tog hela dagen. Men huvudsaken att min farmor fick ordning på sina foto och slapp göra detta jobbet själv, de har nog med jobb redan i huset.

Efter gårdagens heltidsarbete var jag tveksam till att orka gå i stan med min väninna M som jag redan bestämt. Men som tur att hon då hade lite ärenden på förmiddagen så det inte blev så tidigt. Men vi hade iallafall trevligt i stan, jag hittade en väldigt snygg långtröja på h&m efter några svängar i andra affärer. Vi avslutade shoppingrundan med en smarrig fika på exspressohouse.

Jag bestämde mig för att stanna hos päronen en dag till eftersom jag inte börjar senare i skolan imorgon,dessutom är det alltid så mycket folk på tåget på söndagskvällar.Iallafall under denna årstiden, finns väl folk som fortfarande har semester eller nåt. Hur som helst, jag tror det blir bättre att åka hem imorgon(håller mig borta från min nuv.lägenhet så mkt det går fram till flyttningen.)

Klassfesten, jag har bestämt mig för att gå. Men jag är nervös eftersom rädslan för utanförskap är stor. Samtidigt vet jag att jag kommer att ångra mig om jag inte går. Nåja, får  se när tiden närmar sig.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej gumman! Det var trevligt innan i dag..Det var en snygg tröja som blvev införskaffade för dig och jag är så glad för minna inköp,,,börjar bliva litta shoppo man :) nä nu blir det inget inhandlat på ett tag,,måste spara litta så man hinner andvenda det man haver,,nu haver jag ett par höst klänningar som jag är så himla nöjda med :).Har nyss käkat middag,,för jag hängde med T för att se när han spelade innebandy match...Så kul att du stannade kvar hos Pärorna,,,,roligare att vara hemma hos dem i bland, speciellt när amn blir litta uppvatkad :) Ha en bra kväll så hörs vi av i veckan ang helgen..kram kram

2007-09-02 @ 20:17:14
URL: http://Blondis81.blogg.se
Postat av: Anonym

Godmorgon gumman min! Hoppas att du har nannat gott hos dinna päron :) Så har du har fåt lös nr på din bilddagbok,,kan få en kod så man kan gå in och kolla på din roliga bilder! Alltid kul att komma in och se dinna bilder litta då och då,,,:) Du är en liten linslus :) klart det är jag med,,hahahaha,,,,Hoppas att du får en bra dag i skolan :) kram kram

2007-09-03 @ 08:01:50
URL: http://Blondis81.blogg.se
Postat av: Fia

Hej vännen! Så då var jag hemma igen, har haft de jätte bra! Skickar väl ett mail sen, för han aldrig skicka vykort denna gång. Hoppas vi hörs av snart!Kram!!

2007-09-06 @ 15:52:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0