Doobidoo och galenskap

Jeez, vilket utflippat program av kvällens doobidoo.Lagen som tävlade bestod av Agneta Sjödin och Lasse Brandeby och Malena (något) och Jonas Gardell, kan ni tänka er vad resultet blir utav dessa sjövilda personer? Sista numret , det som kallas för sista minuten så kastar Lasse Kroner(programledaren) ut Lasse Brandeby(vet inte varför) och in kommer en nisse från TV-huset, politiker.......som fick ta över Lasse den sista minuten. När det sedan var Malena och Jonas tur......flippade Jonas ut på sista låten och började studsa omkring i studion och sjunga chers " turn back time" fast tiden var ute.........Sedan säger Lasse nåt flummigt om att programmets kommande gärster nästa gång är Bush....o någon annan utländsk kändis......Åhå jaja. Detta programmet lär nog få kritik. Nog om Dobidoo.

Idag började jag flytta....jag och mamma åkte upp i förmiddags för att hämta mina nycklar till nya lägenhet, vi passade på att redan idag ta med TV +dvd, stereo och dator samt mattan till soffbordet,gardiner, micro, lampor och tavla...Vi hängde upp köksgardinerna idag och ställde tv:n på plats i hyllan. Jag köpte jätte fina stoldynor och en fin duk i samma "grupp" igår som jag tog med mig till den nya lägenheten idag.
Vid två tiden åkte vi tillbaka den gamla lägenheten för att ha visning. Jag vet ännu inte om personen vill ha lägenheten, han ska titta på den igen på söndag innan han bestämmer sig, jag hoppas verkligen att han tar den så jag slipper betala dubbelhyra, det vore ju toppen. Imorgon fortsätter flytten......och då tar allt.....och sätter upp allt osv....så imorgon sover jag för första gången i min nya underbara lägenhet.
Och badrummet var inte så tokigt som jag trodde.....Det går att göra nåt vid det UTAN att behöva måla om.....jag ska nämligen ställa in en växt av nåt slag......och lägga en stor fin matta på badrumsgolvet som täcker stor del av det kala mindre attraktiva golvet.
Mitt nya hem.....kommer att bli så underbart att jag kommer att längta till det när jag är borta:D

Jag skiter i allt nu.........kören....vad händer med den? Jag kan inte fokusera på mer än en sak i taget.
Dessutom har jag lagt på mig så många kilo att jag är på god väg att närma mig 60kg....och det vägrar jag! Nu är man tvungen att gå ner igen.....fan vad jag hatar detta jäkla pendlandet........men jag är nöjd med min rumpa som äntligen är en rumpa.....putande rumpa!  För tillfället känner jag inget sug efter choklad och annat som får kilona att trilla på......
Men det är inte bara vikten som behövs justeras utan min hud behöver uppfräschning av frukt och grönt och vatten....istället för en massa socker .....Och nu när jag mår bra igen och äter som jag ska så är det dags att sätta igång med mina hälsovanor igen och börja mitt nya liv i min nya lägenhet...Det finns en mening med allt som sker.
Jag hoppas innerligt bara att det ska ordna sig för mina farföräldrar med dera hus.


En händelse på tåget på väg hem från skolan i veckan:
Jag kliver som vanligt på Ö-tåget som ska mot helsingör och Köpenhamn och ser en plats som ser ledig ut men möter en kille som står upp vid sitsen som är mitt emot , jag frågar om platsen(som jag ser ) är ledig och killen svarar att den är ledig så jag slår mig ner. Jag försöker sätta mig till rätta så gott det går även om jag blir lite nervös då denna söta killen sitter mitt emot och tittar på mig emellanåt med sina bruna ögon8som jag hann se) .För att försöka fokusera mig på nåt annat tar jag upp mina skolböcker och läser igenom hemuppgiften precis då ringer min mor och jag märker hur killen lyssnar på samtalet eftersom han mellanåt sneglar på mig (han har vid det här laget börjat läsa sin bok) . Jag avslutar mitt samtal och lutar mig tillbaka och sluter mina ögon men kan inte låta bli ett titta på killen som blir ännu svårare att släppa blicken ifrån då han börjar skratta lite i boken han läser. Jag funderade på om jag skulle ta mod till mig och säga till honom att boken han läser verkar rolig men så modig var jag aldrig.Istället satt jag där och tittade på honom med ett leende för det gjorde mig glad att se denna söta kille sitta och skratta i sin bok. Han klev av i malmö.

Hu vad trött jag är........Daniel Bretholtz är gullig.....och det är jag inte ensam om att tycka och jag är så himla trött.

Fick mina shorts från ellos idag, klänningen kommer i november istället. Åh....just det! Köpte ett par snygga skor med lagom klack igår, som man kan ha både till vardags och fest och alla årstider:D Sedan köpte jag en cool mössa på carlings så jag kommer vara en tiipptopp-brud i vinter......hehe.

Nu ska jag *gäääsp* ....gå och borsta och sedan krypa till kojs och läsa nya nr av hänt extra, för att orka med morgondagen.....men först ska jag dricka......*törstig törstig*.............bubbelvatten...........smart att dricka precis innan man lägger sig, då blir man en massa kissinödig under natten.........

Goodningt*

Kommentarer
Postat av: Jennie

vad kul att flytten är igång! Hoppas det går smidigt och att du får allt fixat så som du vill ha det! kram

2007-09-29 @ 18:11:10
Postat av: Mysan

Ja det är fullt upp hela tiden. Press och stress. men du är stark gumman. Du är duktig och du klarar det. Du klarar allt! kram

2007-09-30 @ 18:24:01
URL: http://thingsonmymind.blogg.se
Postat av: Anonym

Har skaffat en msn nu..men jag skikar den till dig sen...kram

2007-10-01 @ 14:40:22
URL: http://Blondis81.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0