Fattar regering och politiker rätt beslut för oss?

Mitt svar: Nej!

Vi människor ställer konstant frågan till oss och varandra och diskussionen kring ämnet "våra viktigast behov i samhället kan bli lång.

Håller ni med mig om jag säger att politiker och regering inte tänker längre än näsan räcker?  Vart går alla pengar  till som betalas av oss medmänniskor?  Varför har det alltid varit så att utsidan regerat? Men jag ska säga en sak till er att när man levt ett helt liv och ligger månader eller dagar innan döden, bryr man sig inte om utseendet, då vill man bara känna trygghet i sin omvårdnad. Man är gammal och förvirrad, behöver stöd, hjälp, trygghet. Min lärare i skolan berättade häromdagen att hon hört nånstans att 2020 har vi ännu fler äldre än idag som behöver vård. Vad händer med de som inte kan klara att bo hemma? De behöver ju komma till vårdboende men hur ska det gå till när det redan är fullt på vårdboendena? Min lärare sa att då får de anhöriga hjälpa till så mycket de kan för de äldre ska klara sig utan vårdbeoende, men ska alla anhöriga då gå omvårdadsutbildning?! Det är ju löjligt
Men så här långt tänker inte regeringen eller alla politiker, men de kommer också bli gamla en vacker dag och när det kommer till deras behov och det inte finns tillräckligt, då sa de inte klaga. Men har man gott om pengar så finns inga hinder.......aja...jag ska inte uttala mig som om jag vet nåt hur politiker tänker. Men av intrycker jag fått så verkar de bara att tänka på utsidan av samhället, bygga vackra  byggnader, utveckla köpcentrum....handelskedjorna utvecklas....pengar pengar......för att de ger pengar från turism........vi får fler turism......återigen pengar........Men.......sjukdom,vården? Utbildningen? Jag önskar att politikerna kunde vakna och förstå......att de inte är några människor som kan leva utan sjukdom, som aldrig blir äldre. Jag tror inte att de tänker så men något är det som får dem att lägga pengar på andra saker som ger pengar.........mer än det kostar.......citytunneln,turning torso......pengar, flashigt och stort och rikemans "skit"

Ta från de rika och ge till de fattiga!!!!!!!!!!!!    Kan ni förstå det!!!!!!!


Jag är så förbannat upprörd men det är inte lönt. Kan vi människor få politikerna att lyssna på oss??????


Nepp, ska slänga in sista maskinen tvätt nu och sedan ikväll är det idol.....gullet Daniel Bretenholtz....*mm*  Jag har dock träffat honom och han var så snäll och ödmjuk , han sa så snälla ord till mig om mitt sångframträdande.
Denna omgång av sökande idoler känner jag igen en kille, han som gick i samma gymnasieskola som mig och vi var med i samma musikaluppsättning. Jag tror han kommer väldigt långt i denna säsong......men jag har en favorit vars musiktyp går i hårdrock, jag älskar hårdrock.....Thomas hette han.......han vinner nog hela idol. Nu när man börjat se programmet från början så måste man se hur det slutar också.

Imorgon åker jag på körhelg, det blir nog bra.

Vet fortfarande inte om jag vill gå på klassfesten, knappt någon som regristerat sig........

Nä, nu ska jag ner till tvättstugan för sista maskin


Kommentarer
Postat av: Jennie

har du sökt till Idol?! vad kul, det skulle jag aldrig våga. De är ju så elaka :)
och ja, politiker. vad ska man säga?! De gör verkligen en massa knasigt just nu och vilka är det som får lida mest? Jo, de som redan har det kämpigt. Alla de "bra" saker de gör gynnar ju bara dem som redan har det bra!

2007-09-13 @ 17:44:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0