lagom väder!

Riktigt underbart höstväder har det varit idag.sån där "lagom känsla" i temperatur.

Försökte mig ut på en shoppingrunda i stan med min väninna på jakt efter ett par höststövlar men lyckades inte hitta några. Upplever att halens och ellos har bättre erbjudande av stövlar än affärerna i stan,konstigt. Därför ska jag för första gången göra ett försök till ett "nätköp" av stövlar. Passar de inte, skickar  man bara tillbaka.


Lite orolig för nästa helg, då ska jag iväg på övernattningshelg med kören för att jobba med ideer till våran stora kommande avslutningskonsert nästa år.
Jag som längtade så till denna helg fasar för det nu istället, det kan bara bero på en sak. Jag känner mig utanför eftersom det är så många av de nya som slutat och de gamla kommer tillbaka, men problemet är att i denna kören är alla släkt med varandra, de är svåger, svägerska,kyusiner, svärföräldrar,svärdotter o son osv.....och här kommer jag , en malmötös som inte ens har några vänner i Landskrona. Jag känner EN person som råkar vara en vän till mina morföräldrar. Jag saknar vänner på nära håll, som man bara kan hälsa på för en fika en kväll eller nåt. Detta upplevde man som yngre när man bodde i samma stad som sina vänner. Det blir lite svårt att åka hem till en vän för en liten pratstund på kvällen och sedan tillbaka till sitt eget samma kväll när man har en del mil mellan sig. Man skulle haft alla sina vänner samlade på ett ställe men så fungerar inte verkligheten.
Nepp, det gäller att jobba för alla sina relationer, vare sig det är vänner eller pojkvänner/flickvänner.
Jag kanske lär känna någon genom ett jobb eller så. Nu har jag hittat ett hem som jag längtar så efter bosätta mig i, den första oktober flyttar jag in.Då kan jag ÄNTLIGEN bjuda hem gäster och de kan sova över!:D

Vi människor som är medvetna om våra brister och fel (för det finns ingen människa som är felfri)    kommer att utvecklas och komma fram på livets väg, till skillnad från människor som vägrar inse att de kanske borde jobba på sitt beteende osv.....de kommer aldrig fram, de stannar kvar i den sk onda cirkeln.


*spännande själ, jag väntar förväntansfullt på ditt mejl*

Kommentarer
Postat av: Jennie

jag förstår precis vad du menar! Det är lite frustrerande att ha vännerna långt borta. Det blir så svårt att vara spontan då. Även om det bara tar en stund med tåget så blir det på nåt sätt ett "projekt" bara att ta sig till varandra. Lite synd. Man märker så stor skillnad nu mot hur det var i somras när Tina var i Hbg. Visserligen bor hon en evighetsväg från mig (=45 min med bussbyten!!) Men ändå, det var iallafall i samma stad :)

2007-09-08 @ 18:27:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0