Vintern rasat ut.....

125502-106

Idag är det valborgsmässoafton. Ska ni göra nåt speciellt? Själv så ska jag njuta av hemfriden och följa valborgsfirandet på svt ikväll:)


Sovmorgon är något som inte existerar hos mig längre. Klockan sju var det dags att stiga upp annars skulle katterna banne mig se till och hitta andra sätt som får mig fortare ur sängen än kvickt.
En vanlig morgon ser ut så här när jag vaknar: Slår upp ögonen, kollar runt i rummet om något är trasigt, oftast lutar palmorna och runt om ligger en massa jord från krukan. Den lilla runda mattan som ligger vid balkongdörrarna ligger ihopknycklad på golvet i köket och i köket ligger köksmattan ihopvirvlad och några skåp är öppna, en tom pantflaska har trillat ut från ett skåp(antagligen katterna som dragit ut). Jag fortsätter ut mot hallen, på hallgolvet ligger en halkdyna i form av en blå fisk som man har i badkaret för att undvika halka.
Kvällen innan plockar jag undan, lägger mattan snyggt osv........Sätter upp mina två palmväxter som jag har i köksfönstret , längst upp på hyllan i vardagsrummet samt min svarta "fjäderprydnadsväxt med vas". Detta gör jag kvällen innan. Drar ut kontakter till lampor som de kan tända eftersom "on-knappen" ligger på golvet( har hänt att de tryckt till knappen så lampan tänds när de busat).
Så här ser en vanlig kväll/morgon ut för mig.


Kommentarer
Postat av: Sofus

hahaha. Roligt inlägg du skrivit! känner igen allt det här från när jag var mindre och vi hade katter. Då hade vi många katter och aldrig var det någon lugn stund. men de är söta =)

2008-04-30 @ 20:01:09
Postat av: Anonym

God middag snäckan! Hoppas att du får en skön 1 maj. ska du göra något speciellt denna dag? Då ses vi snart den 17 maj :) åter kommer med tiden....ska bli skoja att träffa dig..kram kram

2008-05-01 @ 12:24:02
URL: http://Blondis81.blogg.se
Postat av: F

Nä blev inget speciellt här, väldigt lugnt! Hoppas allt är bra me dig!Kramis

2008-05-01 @ 13:17:52
URL: http://fardigbakadstudent.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0