Idag är jag glad

Idag känner jag mig glad kanske för att jag har jobbat på ett bra ställe och ska dit imorgon också, fick ett meddelande från vikariebanken(bemmaningen) att de(jobbstället) gärna ville ha mig där. Träffade några av personalen(från den våningen som vill att jag jobbar hos dem)idag på frukostrasten och jag gillade dem direkt. I och för sig kände jag redan av den "varma atmosfären" när jag klev in genom dörrarna imorse. På frukostrasten disskuterade vi en vårdtagare som är ganska svår och som " knäckt " en del av personalen men jag ser det som en utmaning, denna vt ska inte knäcka mig! Kanske kan jag nå henne på nåt sätt istället.

Så jag jobbar åtta timmar imorgon och sedan på kvällen bär det iväg till kören, tjoho vad skoj det ska bli! Vi brukar alltid fika efter halva timmen eftersom vi håller på i ett par timmar. Fikat brukar bestå av kakor och inatt drömde jag att jag åkte dit där och käkade upp en massa kakor och sedan på hemvägen dök det upp en massa luftballonger och helt plöstligt befann jag mig i malmö på högaholm mitt emellan höghusen och bara en kvart därefter hamnade jag i Trelleborg utanför mina farföräldrars förra hus(de bor i lägenhet nu).Ja, tänka sig hur mycket som kan finnas i tankarna, i det omedvetna. Drömmar är ju undermedvetna tankar, om ni inte visste det.

Det blir nog ingen ordentlig träning denna vecka men jag behöver ju pengar! Jag får ta gen träningen vid ett annat tillfälle då eller så får jag börja träna efter jobbet om jag jobbar dag. Samtidigt behöver jag träning, nåja jag hittar nog ett sätt att lösa det på.

Jag var så himla sugen på godis när jag kom hem idag men åt istället min frukostlåda(med två smörgåsar) som aldrig blev uppätna eftersom de bjöd på frukost på jobbet. Nu är jag inte godissugen längre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0