Jobb!

Jag var på intervju idag för personlig assistans och kan meddela att jag inte fick jobbet pga vissa skäl. Det är viktigt att brukaren och assistenten funkar tillsammans och mycket annat. Jag fick en hel del information om vad som innebär att vara personlig assistent. Jag fick också veta att denna kommun är noga med vilka de anställer i vården. Det förklarar svårigheten att få ett jobb snabbt. Men det är viktigt att människan passar för sitt yrke.Men däremot fanns det andra brukare som passar mig men det blir till sommaren. En sak är säker, jag lär ha ett sommarjobb men jag vill/behöver ett nu!

Har fått en bokning från vikariebanken.Imorgon ska jag jobba, som vikarie för en dag. Det lär bli väldigt rörigt den närmsta tiden då man får hoppa ut och in på olika ställen men jag HOPPAS att detta "systemet" inte blir långvarigt och att jag får chans till ett längre vikariat. Men så här är det nu.Vad mer kan man göra? Vem har sagt att det ska vara lätt att få ett jobb?

På fredag ........ska jag träffa enhetschefen för arbetsplatsen.....wish me luck.....a very good luck, I will need it!




Kommentarer
Postat av: Jennie

så kan det va... det måste ju fungera för båda parter. Du får söka vidare... förr eller senare kommer du att hitta ett jobb som passar perfekt och som du trivs med!
Jag är också ute och letar nu... har pallrat mig iväg till arbetsförmedlingen, alltid nåt :)

2008-02-20 @ 20:13:36
Postat av: F

Du kommer att få ett jobb, det är jag helt övertygad om! Kul att du får lite vikariejobb ändå! Tack, ville ha lite vårigare design:)Smärtan har avtagit lite nu iaf, skönt!Många Kramar!

2008-02-20 @ 20:20:08
URL: http://fardigbakadstudent.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0