Lugn och ro


Jag är så himla trött och behöver lugn och ro. Det är väldigt stressande att inte kunna planera sina veckor eftersom man aldrig vet när de kallar på jobb ELLER det värsta är att man inte får avbryta 3 bokningar för då åker man ut från vikariebanken.
Katterna är jobbiga som vanligt. När man kommer från en rörig arbetsplats och sedan kommer hem till ett rörigt hem....då är man inte glader.
Jag förstår inte riktigt hur vikariebanken funkar med regler och så.Har inte heller blivit välinformerad. Jag kommer hem och sätter på datorn för att logga in på vikariebanken , då ser jag i min mailbox att Ett äldreboende har bokat mig imorgon, jäklar! Där hann jag inte ta bort en dag som jag bokat till jobb.Så där ryker ett nej, nu har jag bara två nej kvar och sedan är jag inte med i vikariebanken. Men dessa "nej-regler" är väl bara gällande när man bokat  ett "jobbdatum". För arbetsplasterna bokar väl inte in om INTE vikarien ÄR tillgänglig. Annars vore det helknasigt! Men jag har nog förstått hur jag ska sköta detta systemet. Jag ska boka in för varje vecka.

Dessutom fick jag fundera på ett beslut idag angående sommarvikariat och jag har bestämt mig. Så rörigt som min livssituation kring jobb är nu och vilket dessutom påverkar min fritid o hälsa också, behöver jag  lugn och ro i själen i nästa projekt. Arbetskamrater är A och O på arbetsplatsen så min förra praktikplats är valet. På denna praktikplats gav min handledare mig högsta betyg. Dessa människor på denna plats VILL verkligen ha mig där!:D
Detta val känns bäst och rätt:)

Nu ska jag försöka koppla av genom att sätta igång TV.n eller lugn musik......även om stormen ilsket härjar utanför och påverkar katterna till att busa mer.........:(

Ha en bra fredagkväll!

125502-73

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0