Varför göra det enkelt ?

När man kan göra det komplicerat och rörigt istället! Det finns människor som trivs när det är rörigt men jag tillhör dock inte den skaran!

Jag är med i en slags bemanning(=vikarier som är timanställda och hoppar runt på olika ställen). Denna sk bemanning har bytt namn till vikariebanken men det har även fått ett nytt system än tidigare. Detta system innebär mycket datorarbete.Vikarierna loggar in på den sk.vikariebanken och sätter upp sig på "tillgänglig för att jobba" sedan bokar personalen på arbetsplatsen vikarien genom att logga in som "bokare" på vikariebanken. Men.....personalen på senaste stället förstår inte det nya systemet och kör då istället på det gamla systemet medan jag går efter det nya....snacka om K.A.O.S!!!! Samtidigt säger personalen att de inte själv kan välja vikarie utan "bemmaningen eller vikariebanken eller vad det tusan det nu är, som plockar ut en vikarie från vikariebanken.Jag fattar verkligen halv sju av detta systemet! På måndag ska jag kontakta chefen för bemanningen så detta kan redas ut! Detta ger mig huvudvärk!

Jag har satt upp mig som "aktiv att jobba" flera månader framåt och det nåste jag ändra för jag kan ju för tusan inte jobba 7-16 hela tiden!......Så rörigt.....Nu lämnar jag detta till måndag. Imorgon ska jag hämta lönelista så jag får min lön...så jäkla rörigt.........som sagt......suck! Nu lämnar jag detta.

Idag tog jag en köprunda  för  lite nötter,tycker inte om lösgodis längre....bläää för mycket socker! I kön till kassan inser jag att kassörens utseende påminner om någon.....och blir lite nervös eftersom han hade de mest blåa ögonen! På grund av min nervousitet råkar jag svara hej på hans hej när han i själv verkeet sa hej till kunden före mig, trodde han var färdig.....Killen i kassan hörde naturligtvis det vilket gjorde mig mer nervös.....men han log istället, jag kände hur rödfärgen började stiga och blev ännu mer nervös....dessutom kände jag mig dum och bortkommen:S Efteråt log jag åt det:)

Ikväll är det melodisan.......spännande låtar:)



Kommentarer
Postat av: Maya

Men tack så jättemycket =)

2008-02-23 @ 17:17:25
URL: http://Mayagunnarsson.blogg.se
Postat av: F

Hoppas du får ordning på hur det funkar, jobbigt när det är rörigt!Hoppas allt är bra med dig också och att du får en bra helg!Kramar

2008-02-23 @ 17:48:16
URL: http://fardigbakadstudent.blogg.se
Postat av: Anonym

Hejsan hej..Allt bra denna söndag? Hoppas att du har haft en mysig helg...kram på dig

2008-02-24 @ 14:04:46
URL: http://Blondis81.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0