Balkongomvandlingen färdig!

Då har slutet på veckan nåt sitt slut och en ny vecka börjar imorgon, inte för att jag känner mig utvilad och pigg. Har jobbat hela veckan må-söndag (dock med bara fyra timmar som kvällsresurs må -fre) men i det hela är det mycket. Under onsdagen och fredagen dök min kära moder upp med en massa grejer till "omvandlingen" av min balkongaltan. Jag och mamma hann inte bli färdig med hela balkongen på onsdagen så vi fortsatte med resten på fredagen istället. På onsdagen skrubbade jag bort all skit och mögel som växt sig fast på stakatet medan min mamma tog hand om blommorna. Det blev en stor skillnad redan bara efter tvätten på stakatet, vi blev färdiga med blommorna,tvättningen av fönsterna och staketet. På fredagen fortsatte vi med att lägga ut den fina gröna gräsmattan på betongmarken precis vid balkongöppningen och målade staketet samt mina utemöbler som jag samma dag borstat av den lösa rosten.  Min kära moder avslutade målningen eftersom jag skulle iväg och jobba. Men nu är det så grannt och snyggt. Man kan inte tro att det är samma balkong. Staketet lyser vitt och likaså utemöblerna......de fina rosa växterna ramar in allt till en fin helhet. ´Synd att jag inte kan lägga upp bilder på denna dator men jag ska göra det snart:) Jag är så nöjd!

Sedan har jag jobbat hela helgen.......men det är pengar.......trots allt ändå. Jag ska jobba varje helg(plus vardagarna också) fram till den åttonde augusti men efter SKA jag vara ledig lite!


Kommentarer
Postat av: Blondy

svar: Jag är 164 cm kort :)

2008-07-07 @ 17:56:38
URL: http://blondyy.blogg.se/
Postat av: Pia

Hur får du din blogg så fin? kram

2008-07-10 @ 10:15:08
Postat av: F

Ska bli spännande att se bilderna på balkongen sen! Kul att ha fått se din lägenhet live också, hoppas vi kan synas snart igen!Kram

2008-07-12 @ 20:48:12
URL: http://fardigbakadstudent.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0