FLYTTA TILL THAILAND ELLER NÅT DYLIKT DÅ!

Phu vilken vecka! Man är så trött och sliten efter ett antal jobbtimmar denna vecka...jobbtiderna är på hundra procent och det är tufft med ett heltidsjobb som dessutom är krävande för ens psyke då man jobbar med människor och deras problem. Det är ett bra sätt att testa på och arbeta heltid för att ta reda på om man fixar det eller inte. (utgår enbart från eget perspektiv och skiter i om andra tycker att jobba heltid ingår i livet men de har ingen susning om att alla människor är olika med olika upplevelser). När dessa tre veckor är över får jag se om jag klarar ett heltidsschema inom vården. Ett städjobb hade nog inte varit några problem att jobba heltid eftersom det inte det inte är psykiskt krävande som att jobba med människor. Samtidigt vill jag hjälpa.......eller blir det för tufft..........?
Min kollega på sommarvikariatet som förra året var min handledare då jag var praktikant upplevde mig mycket mer harmonisk förra året jämfört med nu.....Det stämmer.....På nåt sätt känns det skönt att någon lägger märke till.....så man får ett svar för själv har jag upplevt mig lite halvdan på senaste tiden......helvimsig och ofokuserad. Men det finns en anledning.......till hur min situation ser ut i nuläget. Jag känner en press inom mig att inte veta NÄR man ska få jobb..och ständig oro att man inte får tillräckligt med jobb att få ihop till sin ekonomi.......Jag är ju inte berättigad till a-kassa. Enligt dom har jag inte fått ihop tillräckligt med jobbtimmar, suck.....nä blir bara yr och trött i skallen av att tänka på det.

Imorgon är jag ledig och ska försöka bättra på färgen som håller på att blekna bort.........men orkar jag verkligen trängas nere på stranden med alla folksamlingar i denna hetta....som tur ska det bli mildare i nästa vecka har de sagt och jag HOPPAS det.......det räcker med ett par 25 behagligare grader för denna värmen tar kål på en......ja men det går ju inte att göra nåt fysiskt för att det känns som man håller på att smälta bort. För er som trivs , flytta till nåt tropiskt land !! För detta är Sverige och här i norden ska det vara lite blandat väder!


Kommentarer
Postat av: Lola

Haha! Du går hårt åt folket du! Är väl ändå värmen du ska be flytta till Thailand.... Sverige är ju för det mesta aningens kyligare... men det vore ju inte Sverige utan sina få, heta sommardagar.

2008-07-28 @ 17:23:51
Postat av: Anonym

svar till lola: Jo men människorna VILL ju ha samma värme i sverige som i thailand...

2008-07-28 @ 20:29:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0