solglasögon-jakten....



Jag var iväg i förmiddags på en lång cykeltur till ett ställe(lill-olas) i hopp om att få hämta tillbaks mina fina solbrillor som jag la ifrån mig i stugan i ondags då vi var på utfärd med jobbet. Personen som har hand om stugorna ringde till mig och talade om att mina solbrillor var kvar i stugan och att där skulle vara folk så om jag hade vägarna förbi kunde jag kanske passa på att hämta dem (kan dock tillägga att det är en jäkla bra bit till denna stuga). Jag fick först numret till stugan)för att vara säker på att där var folk) men kom till någon helt annan som inte förstod vad jag pratade om och då förstod jag att jag ringt fel. Jag satte mig på cykeln poch trampade iväg, har aldrig cyklat dit förr så det var med näppe och käppe att jag skulle hitta dit och mycket riktigt, cyklade jag först på fel håll och var påväg att cykla ifrån LA då det dyker upp en skylt med texten landskrona och ett rött sträck över. Jag vänder och cyklar tillbaka och på vägen tillbaka och ber om vägvisning och tillslut kom jag fram till stugan som då var helt tom och jag håller på att bli galen......så jag får cykla hemåt igen med tanke på de tjocka svarta molnen som låg över danmarj och var påväg hit. Jag trampade fort fort hem.....och när jag var hemma igen utanför mitt hem kom regnet, phu jag hann. Sedan letade jag upp numret till denna stugman och berättade hela historien och vi kom överens om att han istället skulle kontakta mig när han hade min solbrillor(han skulle snart till stugan igen och då skulle han hämta dem). Så jag lär få tillbaka mina älskade solbrillor igen:D

Solen skiner utanför men jag har ingen lust att jaga solen.....ska istället snart bege mig til affären.


Kommentarer
Postat av: Jennie

trist...hoppas du får tillbaka dina solisar snart! Det är så irriterande när man tappar saker man verkligen gillar

2008-06-16 @ 14:57:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0