Phu!

Snacka om att vara helt slut. idag åkte hela våningen(där jag jobbar) ut på utflykt och resan dit var ett helt företag innan vi väl kom fram. Våningen hade beställt färdstjänst och det är samma klydd VARJE gång(denna utflykt sker varje år)! Varken tider eller passagerare stämmer överens med bokningen. Antingen är de för tidiga eller så glöms någon passagerare bort som i detta fallet, en av våra vårdtagare bommades. Men jag skyller inte helt på chaufförerna utan SKÅNETRAFIKEN! Men orkar inte gnälla mer nu om det. Vi kom tillslut fram ändå efter mycket klydd.  Men utflykten innehöll skratt, sång och musik och vår medhavda matsäck som bestod av en smörgåstårta och en jordgubbstårta som vi smaskade på. Men ack så trötta vi var, hela dagen har varit stressig så nog var det skönt att lägga sig i ett varmt bad med avslappnande olja efter hemkomst från jobbet.

Nu är det ju EM-period och jag är inte så värst intresserad, visst är det kul om Sverige vinner. Men igår vann de med 2-0, jätte-kul och jag hoppas det fortsätter så, vore ju härligt om Sverige gräver Guld i USA;)

Eftersom jag inte tittade på EM igår såg jag en trevlig film istället, mitt stora grekiska bröllop, den var bra! Ikväll blir det inget kul....mitt favoprogram har säsonguppehåll så då får man väl se vad som finns....Imorgon ska jag träna(saknar träningen) och städa och tvätta.

Jag jobbade igår också på samma ställe som idag.

Peace!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0