Filosofi....

Jag är så trött och begriper inte varför. Jag har inte suttit på föredrag i flera timmar eller jobbat hårt hela veckan. Därför finns det ingen anledning till att vara trött . Men tittar man närmare på fallet kanske det finns ett svar. Jag har för lite stimulans och action i mitt liv. Ännu en helg utan vänner. Varför är det så svårt att bara träffas....hade jag inte haft mina katter så hade jag satt mig på ett tåg nästa helg , det är inte svårare än så.

Egotankar: Ni får säga vad ni vill om detta jag skriver nu. Jag upplever jobbigt att ha vänner som har en familj att rätta sig efter. Dessa vänner går inte att träffa utan planering först! Vänner som har barn är inte kul. Och de vänner som inte har barn kommer att skaffa och då blir det ännu svårare att träffas än nu, suck. Men jag förstår att träffarna kommer att ske hemma hos vännen pga barnen och jag stället självklart upp på att hälsa på då. Själv är jag singel och barnlös så det kanske förklarar varför mina svåra känslor kring vänner med barn. Det är inte heller så kul om vännen har ett fast förhållande eftersom man blir påmind men å andra sidan, jag är glad för mina vänners skull om de trivs med sina liv för det är det enda jag önskar dom, ett bra liv.
Usch, tiden bara rinner fram som en bäck som strömmar framåt ett vattenfall. Jag närmare mig 30-årsträcket.....jag blir 27 i år , bara 3 år kvar. Tänk om jag inte träffar en man att leva mitt liv med innan 30? Om jag träffar en man i 30-årsåldern och sedan skaffar barn när jag närmar mig 40? !! Skrämmande tanke!!! Livet är förutbestämt men vi vet aldrig vad som väntar oss. Det som väntar oss är det mest ofattbara vi kan tänka oss innan vi vet nåt. Och jag är rädd....rädd för framtiden........rädd för att förlora det underbara, rädd för att finna lyckan. Rädslan hämmar oss att våga, man måste våga för att vinna! Även om man skulle förlora det underbara så har man vunnit mer än man förlorat. Då har man vågat och fått underbara minnen att leva på! Man utvecklas helatiden.......och lär sig helatiden....och det är vad livet handlar om. Att lära sig att leva sitt liv på bästa sätt.

Nog om mitt grubbel!

Jag känner mig nedstämd just nu, det har hänt för lite denna vecka.Imorgon är det söndag och.....inte ett jobb på en HEL vecka! Skandal!!!! Detta funkar inte......det måste finnas ställen som behöver folk, ska banne mig ta ett rejält snack med bemanningschefen för detta håller inte längre. Jag behöver jobb för att få det att gå ihop på det ekonomiska planet.Måtte jag få a-kassa annars............*stum*


Ikväll är det TV.....tv tv tv tv tv........Hade jag haft tv4film hade jag sett Gossip.....inte gossipgirl utan svensk drama där alla våra kära och mest fantastiska skådespelerskor medverkar. Jag tror att det var sista filmen Ewa Frölings mamma var med innan hon gick bort. Jag skäms att jag inte kommer på denna kända skådespelerskan....suck.


Orkar nog inte se melodifestivalen ikväll........blir nog film istället....."hur man blir av med en kille på 10 dagar ",har jag redan sett och "världarnas krig" gick inte förrän imorgon.

Aja........tar väl och läser en bok annars....."Gossip Girl."....:P

Kommentarer
Postat av: F

Tack vännen, jag är nöjd med mina inköp. Inte kul att du känner som du gör, men jag förstår dig! Men jag vet att allt kommer att ordna sig för dig, det gäller nog att bara va och inte tänka för mycket (jag borde lyssna på mina egna ord jag me, hehe), då löser det sig!Du kommer att träffa någon så småningom, de vet jag!Kram

2008-03-08 @ 21:11:42
URL: http://fardigbakadstudent.blogg.se
Postat av: F

Hej igen!Vill också tacka för dina ord på min blogg, glömde nog det. Det värmde!Allt löser sig nog tillslut, både för dig och mig!Hoppas vi kan synas snart, kanske kan få till nått i April. Får kolla upp lite.Kramis

2008-03-09 @ 11:17:15
URL: http://fardigbakadstudent.blogg.se
Postat av: Dress Like a Princess

Hoppas du får en bra dag

2008-03-09 @ 12:39:43
URL: http://dresslikeaprincess.blogg.se/
Postat av: Blondis81.blogg.se

Hej snäckan! Då ska man jobba denna söndag...1515 till 1930,,fy fan vad bull,,vill inte....Rikta in dig på den 17 maj har jag min födelsedags fest som det ser ut som nu :) Hoppas att du kan komma då....Så skoj att de ska resa ner till värmen...alltid uppskattande :) Min päron åker igen på söndag..till Kapverde :) Jag vill också resa snart...Jag älskar att shoppa..man får passa på att göra det ett tag till sen är det barnet som ska ha allt som är gulligt...:) Jag är inte på smällen än,,men lär nog bli det under detta året,,:) längtar tills jag bli mamma :) HA en skön söndag...kram på dig

2008-03-09 @ 13:07:35
URL: http://Blondis81.blogg.se
Postat av: Nova

Men vännen! Jag är snart 34 och har inga barn. Det är lugnt. Det blir vad det blir. Det är ingenting du kan stressa fram. Allt måste ju kännas rätt innan man tar det steget. kram

2008-03-14 @ 11:11:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0