kallare eller svalare?

Alla säger att det ska bli kallare/dåligt väder i nästa vecka men betyder väderförändringen några grader neråt? För isåfall gör det inget. Jag kanske är den enda ungdomen(förutom min bror och Tina) som inte gillar när det är för varmt som det är nu........igår var det 30 grader varmt och det är säkert samma temperatur idag. Jag tycker att 25 plusgrader räcker , då är det LAGOM! Jag kan inte sola ¨på min balkong i 30 grader värme för jag svettas som en gris.

Har precis käkat en bit av den goda rejvbenspjället som blev över från mormor och morfars grillbjudning. Mamma hade med sig en bit när hon och faster var på besök hos mig igår. En stor påse med frukst och grönt fick jag med,också från mormor o morfar plus en del matlådor som de sparat till mig så jag sparar lite pengar, de är så omtänksamma och snälla hela släkten och jag är tacksam!
Så till middag idag blev det rejvbenspjäll, potatissallad som jag blandat med lite äpple och gurkbitar, blir inte så kompakt då. Och en sallad med melonbitar i. Mycket somrigt och gott!:)


Kände att jag behövde vara ledig idag också och passade på att fixa till mina kakelplattor i köket med att klistra upp en ny kakeldekor.......svarta plattor......som jag satt på 3 plattor som jag satt i varannan rad lodrät.
Det blev ännu snyggare, nu smälter hela köket in, sedan vill jag byta golvet men de kommer när jag har mer pengar.

Funderar på att gå ut en stund på balkongen om en stund med mina katter.....brände mig igår och känner fortfarande av att det kliar idag så undviker solen idag istället. Hoppas det fortsätter att vara runt 20 grader med sol i nästa vecka iallafal.



Kommentarer
Postat av: tina

Hahahaha... svettas också som en gris och inte fan blir jag mer solbränd för att jag sitter i solen :P Fast det kommer förhoppningsvis! :) Dock kunde ju allt jäkla pollen gärna få försvinna *suck* Hoppas vi ses snart vännen! Kramar

2008-05-11 @ 17:10:29
URL: http://tinis.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0