lång arbetsdag och körslaget!

Kom hem för en timme sedan, har jobbat sedan sju imorse, fick stanna kvar eftersom ord.personal skulle iväg och vaccinera sig. Men det gjorde inget att jag fick jobba över eftersom jag knappt jobbade i torsadags då jag mådde dåligt och gick hem. ¨Behöver mer jobb! Behöver vara jäkligt flexibel för att få jobb helatiden. Och jag behöver pengarna och erfarenhet.
Tog ett välbehövt bad för att låta musklerna slappna av lite, har varit en pressad dag eftersom vi var endast 2 stycken och både från bemanningen. Men vi klarade det bra!

En sak jag har funderat på: Vad är riksvenska, är det svenskan de använder i TV? Jag hoppas inte att våra nyhetsrapporter uttalar  ordet situation "sitvasion" som de gör i uppåtlandet....:S Hörde nämligen att just uttalet "sitvation" användes på morgonnyheterna i förmiddags. Jag vet fler kända programledare som uttalar situation fel. Vi skåningar uttalar det rätt iaf!:P

Ikväll är det körslaget! Vem hejar du på?
Själv hoppas och tror jag kören cans vinner. Men tycker jag tycker bäst om Lottas och cans!

Kommentarer
Postat av: tina

hej!
oj vad duktig du är som orkar jobba så länge! :)
tror att rikssvenska från början är uppsaladialekten, men att det inte finns någon egentlig rikssvenska längre eftersom dialekterna blandats mer och mer genom åren. är dock inte helt säker, men tror jag hört det nånstans. är helt säker på att rikssvenska inte är stockholmska i alla fall :) ta väl hand om dig! kramar

2008-05-03 @ 21:43:06
Postat av: F

Hej vännen!Skönt att du fick jobba mer! Du är duktig! Jag såg inte körslaget men lottas kör åkte väl ut va? Jag hejade på henne.Kram

2008-05-05 @ 09:46:42
URL: http://fardigbakadstudent.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0