solsveda

Jag som hade bestämt mig för att inte bränna mig i solen i år utan skulle sola försiktigt.......

Slog upp ögonen vid sjutiden imorse och bestämde mig för att gå upp eftersom jag väntade besök av min moder och faster vid tio tiden och innan dess skulle jag hinna med att ta en joggingtur, duscha, äta frukost och köra igenom dammsugaren  (trots att jag dammsög i torsdags så har det hunnit bli skitet tack vare kisarna).

Innan jag kom iväg på min joggingtur var jag tvungen att flamsa och tramsa med kisarna och ångra joggingturen några gånger tills jag tillslut valde att jogga. Efter joggingturen dammsög jag och plockade undan lite kattleksaker och sedan käkade jag frukost, duschade,filade fötterna och smörjde in dem och hela kroppen i härlig butter lotion med olivsmak. Vid tiotiden ringde mamma och berättade att de just kört hemifrån så då hann jag ligga en stund på balkongen.

En halvtimme senare kom de och först snackade vi en stund i min lägenhet och gick igenom mina ***** papper från alla tråkiga myndigheter tills vi blev trötta i huvudet och kände att det var dags för käk. Vi åkte ut till "stamstället" där de har värsta portionerna och jag åt en stor portion pytt i panna, är fortfarande mätt. Vi bestämde oss för att sitta ute och käka i den härliga varmen men den härliga värmen blev outhärdig värme när vi suttit en stund efter att vi ätit upp. Då åkte vi och parkerade bilen hemma hos mig och sedan promenerade vi till en glasskiosk vilket tog en stund. Jag hade fått för mig att det låg en glasskiosk vid båtklubbhuset som inte låg så långt hemifrån mig eftersom jag bor nära stranden. Men vi fick ett svar från en förbipasserande cyklist att där inte låg en glasskiosk så vi vände och började promenera tillbaka men fortsatte hela vägen längs strandvägen mot borstahusen......och tillslut fann vi vår glasskiosk. Jag valde ecuador chocolate magnum men efter en stund smakade glassen gammal och isig så jag sa till glasskioskförsäljaren(långt ord) och hon gav mig en ny, phu..snacka om att jag blev mätt på glass efter det.....så det är nog anledningen till min mättande mage.

När vi sedan kom hem såg jag  hur mycket solen tagit på min nacke.......och nu svider det som bara den, solen tar mycket när man rör sig. Så imorgon ska jag INTE sola! Har precis duschat och smörjt in mig med en efter-sol-mjölk men det bränner ändå. Men det var en härlig promenad ändå.


Kanske får jobb imorgon.........men ikväll ska jag slappna av framför teven och heja på CANS(lr hur det stavar) kören i körslaget!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0