Utan frukost och hela dagen är förstörd

Jag är så trött och irriterad idag. Bemanningen ringde imorse och jag hade en halvtimme på mig att göra mig färdig(knappt) och vara på arbetsplatsen. Det var bara ANDRA gången som jag varit på det stället där jag skulle jobba så först skulle man gå igenom vart vårdtagarna bodde och det var ofantligt många vårdtagare denna hemvårdsgrupp har. Så.....jag hann ju förs inte äta då de ringde(som alltid) FÖR "sent" och sedan var det full rulle ända fram till lunch vid halv tolv, då jag först får äta. Då var jag svimfärdig. Men det är inte allt. När jag sedan ska tillbaka till lokalen för att hämta upp nyckeln(som någon annan hade i morse så jag kunde inte ta med den redan då, vi delar på turerna till samma vårdtagare) så var det snabbt upp till SISTA vårdtagare som BARA skulle ha middag, phu. Sedan tog jag min cykel och med full fart(nästan) trampade jag iväg till affären. Inne i affären börjar velandet hos mig, sallad, baguette eller kyckling och några grönsaker? Hrm....och så jämför jag priserna men egentligen slösade jag bara tid på mitt velande och allt jag bryddde mig om var att få käk i mig innan jag höll på att svimma. Så jag plockar åt mig en kykcling/pasta sallad och en kall dricka och ställer mig i kön till kassan. Jag börjar känna mig väldigt yr och snurrig..........och när det är min tur ger jag kassörskan kortet som hon drar och sedan frågar jag om jag får nåt kvitto utan att tänka.....och hon säger att kortet inte gått igenom.....Nej va fan detta är ju precisvad jag behöver när man står där svimfärdig och knappt kan tänka. Jag ringer min mamma på mobilen och hon för över pengar på mitt kort och sedan försöker jag igen och det funkar fortfarande inte och jag börjar bli irriterad......nu är det nåt fel för jag har nämligen pengar på mitt konto, det kollade jag igår sa jag till kassörskan men samidigt så började jag bli osäker på om jag verkligen hade koll på det.....Hur som helst jag tog mitt sk "nödkort" och anv'ände det och det funkade. Jag fick mina varor betalade och sedan gick jag till lokalen och satte mig där och åt min "middag". Som tur slutade jag tidigt idag och på hemvägen testade jag mitt kort igen i en ANNAN kassa och DÅ funkade. Tänkte väl det! Blir lite sur på tanten i kassan som inte begrep att det var nåt fel på kortautomaten men men nu är det löst ialafall.

Jag har beställt lite kläder på ellos idag, passade på då man har rabatt.  Ikväll 'är det kör och jag fattar inte hur jag ska orka sitta där och mata noter.......fy vad jag är trött........gääääsp


Träningen har jag inte brukat allvar med heller men jag är inte på hugget, har ingen lust till nåt......och vill bara sova......Jag behöver solljus! Det behöver vi alla!

Kommentarer
Postat av: Filibabba

håller med, måste ha frukost! !=)

2008-11-14 @ 17:14:08
URL: http://filibabba.blogg.se/
Postat av: n' en skön lirare

FIn blogg! :D

2008-11-14 @ 18:07:23
URL: http://natalienilsson.blogg.se/
Postat av: Karin

ja visst är han! ha en fin kväll:)

2008-11-14 @ 20:33:31
URL: http://karinolofsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0