Körhelgen

Det är på tiden att jag uppdaterar min blogg. Har inte haft riktig tid till det förra veckan då jag såg till att jobba extra mycket eftersom jag skulle vara långledig under helgen. Jag har haft en helt underbar helg då jag var iväg på ett sk körläger eller körstudiehelg fredagen till söndagen. Denna helgen bjöd på en massa sång, skratt, trams och flams tillsammans med ett helt underbart gäng. kören:D

Jag hade längtat så till denna helgen och jag blev inte ett dugg besviken, tvärtom....eller det var helt enkelt helt underbart!

På fredagen halv sex hämtade min nyfunna körvän upp mig och vi åkte iväg till Eket, biten dit var okej men på nåt sätt hamnade vi på omvägar då några körmedlemmar beskrivit vägen helt fel. Men vi kom fram tillslut med hjälp av en icabutik som visste vägen till kursgården:)

Hela kören anlände( bit för bit) vid 19-tiden och då var det kvällsmat som bestod av goda hembakta pajer, salladstillbehör och dryck. Efter måltiden sjöng vi dryckesvisor och andra visor, några hade tagit med sig sin gitarr och kompade oss med. Kvällen bjöd på mycket skratt och sång, jag hamnade såklart bredvid mr spaning....höhö...fick dock reda på samma kväll att han var gift(!) Buhu:( Men det fick mig inte att sluta charmas av honom för jisses vad charmig han är!

Lördagen bjöd också på sång, skratt och sociala umgänge samt träning. Vi sjöng hela dagen förutom mellan måltiderna:P På kvällen spelade jag innebandy med grabbarna, med bland annat Mr spaning och han flörtade med mig efter mina mål och lite annat.Hur kan det komma sig att jag lyckades göra en hel del mål? Det kan bero på att killarna drack öl under tiden vi spelade haha men vadå, är det fest så är det fest!:D Men kul hade vi, det blev en massa skratt under innebandyn också.......Dessa killar är helt underbara!:D

Efter innebandyn duschade jag, några av tjejerna hade kommit ner till gympasalen för att bada bastu och det var en gemensam bastu( tillsammans med killarna/männen) och jag ville så gärna också basta men tyckte att min handduk var lite för kort hehe. Efter duschen tog jag på mig festkläderna eftersom vi skulle ha fest på lördagen. Sedan gick jag upp på rummet och sminkade mig, gick ner igen och där bjöds det på fördrink.
Sedan fick alla var sin lapp där det stod om en uppgift man skulle göra under middagen. Jag fick uppdraget att skratta högt så fort någon skrattade. Middagen serverades klockan 19.00 och bestod av rostbiff, kallskuret, frukter och grönsaker och goda potatisgratänger, mumsigt. När alla hade satt sig för att äta startade "leken med lapparna". Jag förstod ganska snabbt vilka uppdrag vissa fått med tanke på att jag varit med om detta tidigare och visste vad det gick ut på. Men det blev så himla skoj, det kändes som man var på ett psykhem eller nåt...........för alla  sa nåt osamanhängande helatiden haha. Jag kan nämna några......någon började säga "tjuur", därefter sa någon annan- Har någon sett mina kalvar? Nästa person- " Muuu" och så fortsatte det...- "Din kjol är lite för kort!" - "Jag tycker du ska gå och lägga dig nu" - "HAHAHAHA"! - Kan någon skicka rostbiffen?" - Jag beer så mycket om ursäkt" - Skål för Divertmento!" " Jag har glömt min kortlek" - Spader ess!"- Triss i dam!" " Jag tycker att vi sjunger en sång!"  osv........Tillslut så blev det så tjatigt att vi istället började sjunga allsång med vår kördirigent....

.Mr spaning började bli tjurig för han ville dansa.......Efter en hel del sång också under denna middag fick Mr spaning som han ville och det var dags för dans. De spelade typ dansband och jag kände mig lite sådär..uhh fast å andra sidan, jag är inte 15 längre, jag är vuxen kvinna och jag ville verkligen dansa.....med.....honom. Och.....min dröm slog in eller vad man ska säga för att han bjöd upp mig och jag dansade katastrofalt och ville bara sjunka igenom jorden. Men han lugnade mig och sa att det inte var någon fara, istället lärde han mig att dansa foxtrot så nu kan jag dansa foxtrot.
Kvällen började lida emot sitt slut och en hel del tackade för sig och åkte hem  och resten gick och la sig så tillslut var det jag, Mr spaning, en annan medelåldersman (som har skön humor) och min nyfunna vän, vår körledare(som fått i sig lite för mycket) dök också upp i några timmar samt Mr spanings systers svärmor. Vi dansade till ABBA och massa annat.....Men tillslut gav de också upp och det var bara jag, mr spaning, min nyfunna vän och mannen med skön humor kvar. Vi fyra dansade till 90-talsmusik.....det var helt galet.......snacka om blandade åldrar haha......Men kul hade vi! Jag mötte Mr spanings blickar helatiden.  Helt plötsligt började  mannen med skön humor att spela piano till 90-talets discomusik och Mr spaning blev galen på honom och försökte få honom att fatta att piano och sådan musik inte går ihopa. Tillslut kom vi in på ämnet "jobb" och började disskutera deras jobbsituationer.......och sedan beslöt vi oss för att stänga musiken och gå och lägga oss. Dagen efter snurrade mitt huvud av toner.......jag kände mig bakfull på för lite sömn. Söndagen mådde jag som jag förtjänar.....och vi sjöng denna dag också fram till lunch och sedan var det dags att packa och städa för att sedan bege oss hem.

Men jag är så tacksam för denna underbara helg jag fick tillsammans med detta underbara gäng! :D

Kommentarer
Postat av: Jennie

Vilken kul helg! Man blir nästan lite nostalgisk, sådana läger har jag inte varit på sedan högstadiet typ. Lite synd...

2008-10-13 @ 10:13:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0