sköna tisdag

Idag startade sjukgymnastgruppen och det känns bra! Det gjorde verkligen susen för min kropp och själ. Så nu ser jag framemot 12 spännande besök med denna grupp.

Värderingar kring att gå på en sjukgymnastikgrupp: Man känner stödet från de andra deltagarna och på så sätt lägger man ner mer allvar i terapin. Tiden är en timme lagom lång vilket ger ett mer seriöst intryck än när man är ensam med sjukgymnasten , då hon/han bara har en halvtimme.Jag har bara positivt att säga om sjykgymnastik i grupp.

Kroppen kändes tung och avslappnad efter besöket så jag tog en 15 minuters vila när jag kom hem, sedan snörade jag på mig joggingdojjorna och gav mig ut för att jogga. Benen kändes tunga en bra stund innan det släppte men jag fortsatte ändå, började känna hur svetten samlade sig i pannan och förbränningen var igång,härligt. Trött och nöjd efter joggingturen tog mig igenom de vanliga magöningarna , sedan åt jag lite youghurt och en banan. Eftersom jag skulle iväg igen hann jag inte med att laga mat. Men nu har jag både lagat och ätit middag.

Ringde till enhetschefen på detg stället jag var medveten om att där fanns jobb. Med tanke på att jag bara haft 3 jobb denna veckan INOM bemanningen och för förr veckan hade jag jobb i stort sätt VARJE dag på ett och samma ställe. Bemanningen ogillar att man som timanställd i bemanningen skaffar jobb utan att det går via bemanningen men det struntar jag blank i! För jag är i behov av jobb!
Men hur som helst, chefen hade en del jobb till mig bland annat till helgen men jag sa att jag KANSKE får besök(min väninna skulle äventuellt komma och hälsa på FÖRSTA gången, har alltid kommit saker i vägen men denna helg hoppas jag hon kommer fast å andra sidan behöver jag jobb. Så jag sa till chefen att jag ger besked imorgon. Fasen också!)
Men jag ska jobba K-tur imorgon, känns bra!

Jag behövde handla idag, ägg till imorgon men jag var så trött efter senaste ärendet så jag får klara mig utan ägg imorgon. Ska passa på att träna på förmiddagen imorgon.

Igår kom min stora teve på 30 tum.....den är verkligen stor och TUNG, väger 70 kg. Jag är orolig att hyllplanen inte ska hålla för teven:S Men det återstår att se.

Kommentarer
Postat av: Lola

Oj så stor TV! Hur stor är din lägenhet? I min, på 37 kvadrat, skulle en sån TV se ut som en dinosaurie säkert. Men najs med lite bio-känlsa hemma.

2008-09-09 @ 17:33:56
Postat av: tina

Oj, härligt med en sån stor tv! :)

Varför går du på sjukgymnastik förresten? :O

2008-09-09 @ 23:07:08
URL: http://tinis.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0