Vampyrerna har vaknat!



O' boy vilken natt. Efter jag tittat på sing along  stängde jag teven och gick och la mig. Jag kunde höra mina grannar prata ute på sin balkong så att det störde men tänkte att de lägger väl av snart. Jag lyckades somna vid elva tiden men vid halv tre vaknade jag av att jag var blöt i pannan, svettig. Sedan hörde jag grannarna föra oväsen med möbler och att gå runt i sin lägenhet. Med andra ord, de betedde sig som det var mitt på dagen när det i själva verket var vääldigt tidigt på morgonen, halv tre och jag kunde bara inte somna om. Jag sover med öronproppar med dessa hjälpte inte ett dugg! Framemot fyratiden kunde jag tillsut somna om men vid sjutiden satte Molle igång med att gnälla och hoppa på mig i sängen , allt för att jag skulle vakna men jag var ju så himla trött. Och med tanke på störningsmomenten på natten behövde jag sova ut , jag skulle jobba klockan ett idag så jag hoppade över träningen. Planerade istället kommande veckans jobbschema. Och jag tog reda på vart jag skulle jobba idag, vad det var för ett ställe. Och till min stora förvåning fick jag reda på att det inte var ett äldreboende för det var inte inom äldreomsorgen utan omsorgen. Det lustiga är att jag inte för så längesedan sa till min mamma att jag skulle vilja prova på att jobba i handikappomsorgen. Och nu hade jag fått chansen även om det var lite nervöst men jag ringde upp platsen och efter samtalet kändes det genast bättre.

Jag fick äran att följa med två killar till minigolfbanan helt själv och jag var lite nervös innan för det är jag alltid bland ovana uppgifter, Men allt gick bra och det var hur goa grabbar som helst, lugna. Det var en annorlunda upplevelse att jobba med ungdomar men jag gillade det och hoppas få chansen fler gånger.

På vägen hem från jobbet köpte jag med mig en pizza hem och åt den till One Tree Hill. De brukar alltid visa en bra film varje söndagkväll klockan åtta, undra vilken de visar ikväll?
Imorgon startar allvaret med träningen, har slarvat denna vecka och helgen har jag bara stoppat i mig en massa onyttigheter men nya tag på måndag, tror jag sover bättre med hälsosamma vanor.
Hoppas inte vampyrerna håller sig vakna inatt.






Jag avslutar inlägget med något som en klasskompis i gymnasiet skrev i min studentmössa "Kissi, cissi, missi, förblir söt som alltid"


Kommentarer
Postat av: Anonym

God kväll snäckan..Tack för i lördags..det var trevligt..får bli längre nästa gång o hoppas att det inte regnar så vi kan ta en promenad vid stranden :) krammar

2008-09-22 @ 18:53:39
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Fru Evelina

tack söta för din kommentar =)

hoppas du mår bra!

kram

2008-09-23 @ 15:50:44
URL: http://evelinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0