inre stress skit usch blä!

Det känns inte så bra för tillfället. Har varit inomhus heladagen och bara låtit dagen passera för förbi. Detta är så jäkla stressigt att vara uppbunden på jobb och inte veta OM jag får jobb eller inte eller VART jag får jobb:S Man måste helatiden vara förberedd på jobb vare sig man blir bokad eller inte.De dagar jag blir utan jobb får jag ingen ersättning för så det är jäkligt tufft att vara timanställd och denna ständiga oro VARJE månad.....klarar jag ekonomin denna månad? Min mage har börjat reagera på stressen och jag försöker göra allt för ta bort stressen genom avslappningsövningar, träning.

Sedan så har jag showen med kören att tänka på också........och vi repar väldigt mycket......så mycket att jobben blir åtsidosatta.....vilket är uteslutet för andra men......jag har en ganska stor roll i denna showen som jag inte bara kan släppa. Men jag får försöka få det att gå ihopa ändå. Jag är bara så orolig att min ekonomi inte ska klara det. Det spelar ingen roll om jag struntar i att vara på repetettionerna på kören och istället jobbar så mår jag dåligt för att jag inte är på repetition eller vice verca.......Men jag ville så gärna uppleva denna showen också! Så jag antar att det bara är att bita i det sura äpplet.
Men det känns ändå som jobben är avgörande men sedan vill jag känna mig säker i replikerna,rollen osv.....

Men jag tycker inte om denna ovissheten.....OM ?NÄR ?VART?  Med jobb,

Men imorgon gör jag som alla andra mornar, stiger upp vid sju och förbereder mig på jobb ....om inte de hör av sig under morgonen....går jag ut och springer istället och om de inte hört av sig till middag trampar jag iväg och handlar......Jag tänker banne mig inte sitta inne en hel djävla dag och vänta på att de ringer om jobb!.......Det finns bättre saker å göra.....!

Kommentarer
Postat av: tina

Jag vet exakt hur det känns! Hatar att ekonomin blir lidande när man inte får tillräckligt med jobb :( Men det kommer lösa sig för dig med! Sök till alla ställen du kan tänka dig att jobba på och hör med de du känner om de känner till nåt jobb. Ge inte upp, världen behöver dig! :)

Stor kram

2009-01-13 @ 19:35:29
URL: http://tinis.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0