Sista gången jag åt färgat godis

Trodde det skulle bli gott med lite lösviktsgodis igårkväll men det smakade bara socker och onyttigt. Hädanefter blir det naturgodiset.....mycket nötter och om jag ska ha choklad blir det över 70% kakao. Igår jobbade jag och sedan tog jag tag i städandet hemma. Det var väldigt skönt att komma hem till nystädat idag.

Det blåser väldigt mycket ute och jag hade varken lust med en promenad eller jogging efter jobbet idag då jag cyklat omkring mellan åtta och halv fyra idag......Men det gick bra å jobba och jag hoppas att "de" bokar upp mig på samma ställe i nästa vecka.

Lite uppdatering: Jag var på teatern och repade i torsdags vilket var väldigt kul. Jag fick en sådan eloge för att jag nästan satte hela texten på den där svåra Povel Ramel -låten. Men rolig är den och det kommer bli skitfräckt när den väl sitter i oss båda. Vi lär nog få en massa applåder.Det vore skoj.
Det är ju så att innan allt är färdigt och man går igenom de olika sceningångarna är väldigt tråkigt och jobbigt. Men det är inte BARA tråkigt.....för precis som när vi har våra vanliga körlektioner så har vi kul, och skrattar mycket. Ibland får man ha roligt också.....Det är viktigt att man har roligt och kan slappna av lite mitt i allt jobb och slit för desto mer energi har man sedan när det väl gäller. Jag längtar till torsdag.
Jag ska inte ljuga och säga att jag inte trivs att stå i centrum för det gör jag....fast det beror på vart nånstans. I stora grupper vill jag helst inte synas så mycket.....men när jag står på scenen är det en annan sak, jag trivs att synas på scen och vara duktig och få beröm!:)

Ikväll visar svt andra delen av kabare från Bergdwallhallen trettondagsafton och det ska jag se. För någon vecka sedan visades första delen. Och då visste jag inte om att det fanns en del till.....wiiie....så roligt!:D Det är olika musikalstärnor och operasångare som medverkar.....och jag är mest intresserad av musikalstjärnorna....bla fantastiska och otroligt skickliga dansaren Hanna Lindblad.....Om någon såg Rapsody in rock sommaren 2007 så var bland annat Hanna Lindblad med där och en sak som verkligen imponerades på mig var att hon var banne mig med i nästan VARJE nummer under hela showen....hon var körsångerska till andra... hon dansade bakom andra och dansade i sina egna nummer. Ja....man tappade alltså hakan, hur mycket talang kan det innehålla i denna människa?! Hon är inte så gammal heller.....hon är lika gammal som mig.....27 år och redan så otroligt skicklig. Ja, det är fantastiskt.

Nu till en annan sak....gårdagens avsnitt av körslaget.....Varför åkte Wells kör ut???! Så himla tradigt att Wells kör åkte ut. Det är väl alla småbrudar som röstar på "snygg-erik".......men visst de är faktsikt bra.........eriks kör fast......Wells var bättre igår. Men det verkade som de åkte pga den "okända" låten candyman...........Antar att det är en gammal låt som många inte känner till trots att Christina Augilera gjort om den....eller hur det nu var.

Nej....nu ska jag......äta lite......hungrig*



Kommentarer
Postat av: Sophia

Hej vännen!Jag trodde inte att Wells skulle åka ut, känns som om de bästa röstas ut, jag hejade ju på Nanne. Kram

2009-01-18 @ 17:31:12
URL: http://sophias.blogg.se/
Postat av: Evelina

vad duktig du är som kan hålla dig ifrån onyttigt godis =)



jag tror faktiskt inte det blir billigare att sticka egen, men man får ju iaf den EXAKT som man vill ha den =)



kram

2009-01-18 @ 18:56:31
URL: http://evelinas.blogg.se/
Postat av: Mindy

Hej gumman.

Hoppas att framträdandet blir bra & ska bli skoj att höra när allt är klart & allt gick bra,När ska den stora dagen vara då?

När allt det är klart så träffar jag gärna dig över en god fika som jag kan fxa eller du.Hojta till när du känner för det & har tid över.

Saknar dig gumman.Kram kram

2009-01-19 @ 13:07:36
URL: http://blondis81.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0