Magen är rund som en boll men lika glad är jag

Naj, riktigt så är det nog inte. Det är inte kul att gå omkring med en uppsvälld mage pga en viss skit i månaden är på g.

Hur som helst......Idag var min första dag på jobbet och jag kan säga som så att jag hoppas verkligen jag får fast tjänst där. Vad jag hört från andra är det ett toppenställe och vem vet? Alltid finns det nåt som är meningen. Det var inte meningen att jag skulle jobba på det däringa aeldrecenter utan jag skulle jobba här i hjemmeplejen istället och det är jag glad för:)


Det verkar vara underbara människor, en mysig grupp där inget stress förekommer och alla hjälps åt, precis så det ska vara:) Låt mig få stanna!
Resvägen är lite dryg men det är det värt om arbetsplatsen är underbar! Dessutom finns det andra snabbare vägar att välja, vilket en tjej från jobbet ska visa mig imorgon. Vi ska pendla tillsammans, hon bor i helsingborg:) Det finns två arbetare från landskrona och två är från Helsingborg, så fyra svenskar sammanlagt jobbar på detta ställe. Men vissa kan prata flytande danska men så är det när man jobbat i många år i Danmark. Jag tror språket kommer så småningom för mig med, här behövs ingen lektion, jag lär mig igenom att prata med andra.

För övrigt har det ikke blivit någon träning idag, nog för att jag är mitt i PMS perioden och då är det ikke bra att träna eftersom kroppen är mer mottaglig för virus.  Det lär bli tufft när jag ska på springandet igen......men de får gå. Kan jag bara få ihop tillräckligt med pengar så har jag snart råd med ett gymkort och då ska här tränas som jag gjorde förr:) Nåja....inte till överdrift bara. Lagom är bäst:)


Ikväll ska jag lägga mig tidigt, hoppas jag somnar klockan åtta så jag får åtta timmars sömn inatt. Därför ska jag snart sätta igång teven. Åh är så jäkla gottissugen, skit också!   Måste handla frukt! Får gore de i morgen ;)

Take care darlins!






Kommentarer
Postat av: Sophia

Va roligt att de verkar vara ett bra ställe! Håller tummarna att du får stanna kvar!Kramar

2009-07-13 @ 19:40:12
Postat av: Mindy

God kväll gumman..Hur är det med dig denna tisdag kväll? Hur går det på jobbet? mycket nytt som sker eller...Ha en skön kväll.kram

2009-07-14 @ 18:40:51
URL: http://blondis81.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0