kärleken till teater,sång och dans



Jag känner mig ganska yr, har suttit vid datorn för länge. Men känner bara att jag vill lätta på det som jag har inombords.

Dagar som denna kommer då och då..........känner mig ganska nedstämd, allt känns bara så himla rörigt och det är svårt att få ner i denna bloggen.

Det var inte roligt på jobbet idag och inte igår heller........men idag var det värre då jag var "dum i huvudet" enligt en anhörig som har noll förståelse för att man är en människa och ingen robot som ska ha vissa rutiner inprogrammerad i hjärnans minne. Nej, det är verkligen inte lätt att komma som timmvikarie på ett ställe man aldrig förut varit på där folket förväntar att man ska vara ett proffs och kunna alla rutiner när det dessutom ser olika ut på alla ställen. Människan är individ och har egna rutiner på sina sätt. Man kan inte förutsätta allt hos varje individ! Samtidigt förstår jag den andre partens situation, känsla av otrygghet då det kommer ovana sköterskor som man förväntar ska veta och hjälpa. Men vem är det som bestämt detta systemet? Inte är det dessa försvarslösa vikarier som blir ivägskickad till ett ställe där man får skit för att man inte vet det man SKA veta. Jobbig situation.
Detta är ett pris att betala när man jobbar i hemtjänsten.

Det blev ingen träning idag, orkade inte. Det blev ingen tvättdag heller eftersom jag inte bokat men har bokat på tisdag då jag är ledig.

När dagarna känns tunga som idag saknar jag extra mycket det som får min själ att njuta -sång,dans och teater....showa....agera........släppa verkligheten och bara agera och ge uttryck för sina känslor i andra roller.....ha kul....stå i centrum.....synas....uppmärksamheten.......BERÖMMELSE!  UTMANINGAR........ADRENALIN! LYCKA! STYRKA!
Min kärlek- musik!
Jag längtar till videon är färdig och att få uppleva känslan av sångshowen igen fast på annat sätt....saknar känslan med den......



Klockan är åtta , ska väl kolla vad som finns på teve......

godkväll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0