Mätt.. som en jag vet vad

Usch, hade glömt hur mäktigt våfflor egentligen är. Pannkakor är lite mildare dock, våfflor är så mäktiga och tyvärr gjorde jag för stor sats som räcker i flera dagar:S  Har plastat in överbliven smet och vispgrädde, får bjuda på andra. Och jag som har varit godissugen i flera dagar  har nu godissuget gått över. Jag kommer inte att äta våfflor imorgon för då tröttnar jag på det.

Åt dessutom en mäktig middag tidigare idag, pastagratäng.....köpte ett paket tortillas(var sugen på nåt liknande pasta) , bacon,matlagningsgrädde och riven mozzarila(lr hur det stavas)

Stekte upp baconet, löken och sedan hällde jag i det i en ugnsäkerform tillsammans med pastan, hällde över grädde, kryddade och strödde sedan över riven mozarilla ost och sedan in i ugnen på 200 grader i några minuter, tills osten smält. Det var mumsigt. Lätt och enkelt men otroligt gott och smarrigt.
Nä usch kan inte ens skriva om mat....är så mätt....


Ikväll äR det Grey's anatomy, jey!:D

ska lägga mig bekvämt i sängen nu och hoppas att värken i nacken och skallen försvinner till imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0