Nu har vi ljus här i vårt hus

Äntligen, idag fick jag det gjort, köpt nya lysrör till badrumslampan så nu kan man se igen. Efter några veckor i totalt mörker så känns det som om man varit blind på toan och kan se allt igen efter fått bytat de nya rören. Tog mig en cykeltur till ÖB och på hemvägen stannade jag till vid ICA för att köpa lite saker jag glömt köpa i veckan. På ICA blev jag stoppad av några telenorkillar och skrev på ett nytt pris samt fick en ny mobil på köpet. En mobil som är värd 3000:- så nog gjorde jag ett kap igen.

Jag har städat hemmet idag, dammade,damsög och torkade golv, samt rensade kylskåpet och tvättade det invändigt så nu är kylskåpet fräscht och likaså hemmet. 

Har precis ätit lite middag, pytti panna med stekt ägg och ruccolasallad. Sedan har jag suttit och myst till phantom of the opera klipp på youtube. Sådan härlig musik i denna filmmusikalen. Den får mig att minnas en speciell tid i mitt liv också, det var på vår första dejt som vi såg filmen på bio. Så den betyder en del för mig. Jag skulle vilja utveckla min sångröst till att få en starkare huvudklang, så det nästan låter som opera. Alltså jag menar inte huvudklang på mezzoläget utan den högsta huvudklangen.....jag vill inte låta så pipig, som mariah carey utan mer som opera. På tal om opera förra helgen i melodifestivalen gick Malena Erlandsson vidare till final, det var inte mer än rätt men hennes låt fick sällskap av fel låt så ikväll håller alla mina tummar att Sarah Dawn Finers låt går vidare till final!!!! Men Malenas låt ska vinna hela melodifestivalen!


Igårkväll såg jag "så ska det låta" och kvällens gäster var Martin Stenmark och Jill Jhonsson emot Frida Murenius(lr hur det stavas) och Olle (nån dansbandskung). Jag blev imponerad av Fridas såninsats, den var bättre än väntat, hon kan ju gå upp ganska högt i sin sång, och jag bara älskade när de körde " Alla vill till himmelen" med Timbuktu" Älskar den låten! Jag gillade Fridas version av stand by me"...det var så snyggt när hon wailade en ton högre i slutrefrängen. Nej som sagt, hon har en väldigt stark pipa!:) Det är det som är så kul med så ska det låta, då man ser dessa artister som i vanliga fall kör en vis stil på sin musik. Men när de sedan  sätter sig i detta programmet och blir tvungna att köra andras låtar osv så ser man verkligen vad de är duktiga på eller hur månsidiga de egentlgen kan vara. Som i detta fallet med Frida, hon kör ju sin hiphop-melodiösa sånger i vanliga fall och man har aldrig hört henne sjunga riktiga sånger, som ballader osv men det fick man chansen att få höra i så ska det låta.

Sedan såg jag en film (iofs hade filmen redan pågått i en halvtimme) på kanal fem som jag fastnade för, "snakes on the plane". Titeln på filmen respresnterade filmens innehåll precis, eftersom det var det filmen handlade om, ormar¨på ett plan....giftiga ormar som släppts ut på ett plan med resenärer....Filmen var en action men jag skulle vilja ha det til action-thriller. Den var spännande och läskig och sorglig.

Ikväll är det melodifetival -andra chansen och jag vet vem jag vill ska gå till final. Vem vill du ska gå till final?
Det är skönt när det är fräsht och städat, jag ska väl göra min chokladfondue ikväll med och blanda i med hallon, det var gott och inte för sött.
Efter melodifestivalen blir det nog en filmom jag orkar.

Kommentarer
Postat av: Jennie

Sarah Dawn Finer gick vidare, helt rätt! Haha, ja jag har också en thing för Snakes on a plane. Den gick på Canal plus förra sommaren och jag såg den typ 10 gånger. Den är så äcklig och dålig att den blir bra :)

2009-03-07 @ 22:26:24
Postat av: Sophia

Tack vännen, är inte helt kry än:( Kollade aldrig andra chansen men såg nu vilka som gick vidare, höll inte på nån speciell faktiskt. Fortsatt trevlig helg nu!Kram

2009-03-07 @ 23:00:07
URL: http://sophias.blogg.se/
Postat av: Lovisa

hej hej fin blogg ska vi följa varan via blogglovin

www.bloglovin.com/blogg/570906/lovisawintherbloggse

2009-03-08 @ 13:11:47
URL: http://lovisawinther.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0