vår-depression

Våren är nära. mycket nära. Fåglarna kvittrar sent på kvällarna trots att kvällsmörkret lagt sig. Solen väcker en med sina strålar genom fönstrerna på morgonen. Och.....vårkänslor..........samma jobbiga känsla varje gång  det börjar ljusna, allt vaknar till liv, alla sommar-måstena är igång, börja träna så man är i form för sommar 2009....Alltid samma visa VARJE gång. Jag förknippar vårkänslor med förälskelse och har alltid känt mig illa till mods när våren börjar....Det känns som jag inte hänger med.......En annan sak är det när hösten kommer.....då varvar man ner och det finns inga måsten längre.....man behöver inte hysteri-träna för det syns ändå inte under de tjocka kläderna. Jag må vara konstig som känner olustig känsla....men jag får en sk vår-depression......jag blir stressad........sommar innebär en massa saker som man ska hinna med. Och är man singel när våren kommer blir det ännu jobbigare.....Det är en annan sak på hösten om man är singel........för då är det okej att "gömma" sig. Men när det är sol, vackert väder så förväntas man att vara ute , ute bland alla människor.......att stöta på alla  äckligt-gulliga förälskade par på stan.....nej nej jag är inte bitter......pyttsan! Varje gång väcker  känslorna i mig som jag hade sist jag var förälskad.........och det är inte roligt.


Dagens träning:

60 min powerwalk
40 minuters styrke för armar, bröst, rygg och mage

frukost: AXA havregrynsgröt med äggvita (som jag rört i med) färsk frukt, solrosfrön och mjölk
mellis: clementin
lunch: blodkorv(gårdagens lunch)



Ikväll är det kör......THAN'K GOD!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0