Dag 2




Klockan nio hämtade en buss oss för att ta oss till den vackra trädgårdsutställningen Arboretum.  Arboretum är en stor park (storleken som ett nöjesfält) som innehåller en massa olika delar i utsmyckning av trädgårdskonst. Jag och min körkamrat gick igenom en skog som gav en känsla av trollskt och fick mig att tänka på Ronja Rövardotter, vid en liten glänta i skogen möttes vi plötsligt av ett farligt oväsen, jag vet inte vad det lät som men förstod ganska snabbt att ljudet kom från en hop av gröna grodor......det var kul att se. Jag tror inte att vi hann besöka hela parken men ganska snart vart vi tvungna att uppsöka en toalett. Efter toabesöket satte vi oss ner vid ett fik och åt en god glass, där fann vi också resten av resgänget:)   En del la sig i gräset och solade, själv satt jag i skuggan eftersom det var så varmt.
Efter besöket åkte vi upp till en restaurang som låg på en fantastiskt utsikt, man såg glaciärerna...utsikten var som tagen ur filmen "sound of music" det var så vackert. På denna restaurang jobbade en kvinna som hette Dany (Svonko från kören kände henne) som blev vår "guidledare"under resan.  Vid denna restaurang bodde en man som var känd för sin samling av saker som han funnit i grottorna. Där fanns en grotta som han ville visa oss men tyvärr stod där vatten i öppningen så det gick inte att gå ner. Men han visade istället en annan grotta.
Eftermiddagen fick vi fria tyglar, en del begav sig ner till den lilla staden Domzale bland annat jag. Men det blev bara besök i två affärer och sedan begav jag och en annan från kören oss tillbaka till hotellet. Där gjorde vi oss iordning för att sedan promenera ner till  kulturhuset för att lyssna på Blåsarnas Jubelium. Påvägen stannade vi till en kvinna som tillverkade stråhattar, jag köpte en svart stråhatt. Med våra fina hattar på huvudet fortsatte vi ner till kulturhuset. Orkestern var mycket duktig och de hade en speciell gästartist som bland annat varit med i eurovision 2001. Hon var riktigt bra på att sjunga. Efter jubileumet var vi inbjudna på käk och så bjöd vi på två sånger som smakprov inför kommande konsert dagen efter.



Dag 3

Denna dag var förmiddagen fri till valfria aktiviteter, som skogpromenad, solning , besök i staden, eller besök på ett badpalats. Själv valde jag att sola tillsammans med ett mindre gäng, halva gänget delade på sig och den ena halvan fortsatte en skogpromenad medan vi andra hittade en solglänta intill skogen där vi slog oss ner på våra handdukar från hotellet:P  Där stannade vi i en timme sedan beslutade vi oss för att gå tillbaka till hotellet för att sedan göra oss iordning och bege oss till restaurang som låt ungefär 500 meter från hotellet. Vid det här laget hade jag ganska jobbig huvudvärk och fick avbryta middagen för att gå tillbaka till hotellet och vila upp mig inför konserten. Dessvärre var det svårt att få en blund då en hel kö med bilar satte igång och tutade på varandra (som om det var värsta studentfirandet i sverige) men tillslut gav de upp och jag fick väl femton minuters vila tills det var dags byta om och gå ner i hotellets entre för att bli fotograferade och hängas upp bland de andra tavlorna i hotellet. Under fotograferingen skulle vi ha på oss våra körkläder . Efter fotograferingen skulle vi upp till hotellrummet och byta om till civilakläder och sedan bege oss ner med våra körkläder och svenska flaggor till kulturhuset där vi skulle sjunga upp inför konserten. Vi delade konserten med Domazales egna kör. Konserten gick bra, vi har aldrig varit så tajta sa vår kördirigent Johanna. Efter konserten träffade vi den andra kören under middag.  Efter att vi tagit farväl av den andra kören begav vi oss åter hotellet. I hotellet var det party i ful gång, en privatfest som vi bjöd in oss till utan att bli utkastade. Det var sista kvällen och det passade bra med denna privata fest. Själv var jag så himla trött att jag ganska snart gick upp och la mig. Jag tog en snabb dusch och sedan satte jag igång att packa inför morgondagen. Sedan lade jag mig ner i sängen, precis innan jag skulle släcka lampan kom jag på att min rumskamrat inte hade nyckeln till rummet så fick klä på mig igen och gå ner och ge henne nyckeln sedan upp i rummet igen, byta om och lägga sig.....ZZzz.

Kommentarer
Postat av: tina

Wow vad fint det ser ut där, och vad fin DU är!!! Så solbränd och vacker! :) Kram!

2009-06-01 @ 18:56:23
URL: http://tinis.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0