Helgen

Helgen har varit trevlig!

På fredagen tog jag det lugnt efter rekryteringsmötet , jag städade hemmet lite lätt dock och på kvällen vart det mys med idol och popcorn.

På lördagen sov jag ut och sedan stack jag ut på min första joggingtur på lääänge och det vart tungt må jag säga. Efteråt fick jag trampa ner till affären och köpa kattsand och sedan var det iväg igen till närmaste bankautomat för att hämta ut pengar till kvällen o bussbiljett.

På kvällen var det partaj i helsingborg tillsammans med några tjejer från kören. Vi samlades hemma hos värdinnan för helgen. Där blev det hemlagad pizza med en massa goa läckra pålägg. Till maten drack det vin och vatten sedan till efterätt glass och kaffe, gott!:) Det pratades en hel del, stora ämnet var dejting på nätet, men kul var det med dessa diskutioner. När maten och glassen sjunkit lite så begav vi oss ut i helsingborgs nattliv. Första stoppet vart Wallmans men där stannade vi inte så länge. Väldigt mycket fulla människor och sedan var det inte helt rätt musik att dansa till samt att brandlarmet satte igång helatiden.  Så vi fortsatte till la cardinal, en av tjejerna fick för sig att det är fri entre innan tolv på la cardinal men tji fick vi. Det är aldrig fri entre så då var saken klar, vi begav oss till grannstället cantinan och där stannade vi hela natten. Mycket dans blev det och emellanåt vart vi tvungna att säga till DJ:n att spela nåt annat och han var inte så svårflörtad;) Jag fick MJ:s thriller, älskar att dansa till den musiken! Mot slutet blev vi (alla utom jag)hungriga så vi tog oss in på ett matställe bredvid nattklubben. Där beslutade vi oss för att avsluta kvällen och bege oss hemåt med nästa buss. Men när vi gick tillbaka till dansstället för att hämta våra jackor så gick de andra tjejerna in på dansgolvet igen så det blev två danser till sedan vart vi och fötterna nöjda.
Vi tog bussen hem till värdinnan där vi fick varsitt rum att sova i....Jag kan dock poängtera att vi inte hade så många timmar på oss att sova då vi skulle upp halv nio för att vara på teatern i LA klockan tio(!) för en kördag. Men själv skulle jag åka till päronen och bli firad tillsammans med min bror av släkt och familj även om jag velat sjunga o dansa och umgås med kören! Men så går det när man inte har koll på saker!

Söndagen åkte jag som sagt till päronen och träffade familjen och släkten o åt gott, det var väldigt trevligt. Men med tanke på den lilla sömnen jag fått så stannade jag inte så länge utan tog ett tidigare tåg hem. Och det gjorde jag rätt i. Kom hem, slog mig ner vid datorn, satte igång teven......käkade upp mina presenter.....sedan chattade jag lite med folk på MSN tills ögonen gick i kors och det var dags att sova.


partyoutfit:
svart pennkjol från indiskan
topp köpt utomlands
midjeskärp carlings




tjejerna : Camilla, Madde och Pernilla!Lite suddig bild men tog denna medvetet för att man inte skulle se så tydligt.


Kommentarer
Postat av: Lola

Det låter som det blev intensivt, men roligt!

Kul att du gör saker med kören vid andra tillfällen också =0)

2009-11-10 @ 16:58:24
Postat av: Jennie

Du hade en väldigt snygg outfit och det var kul att ses, även om det blev väldigt överraskande och snabbt :)

2009-11-10 @ 20:05:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0